Hej.
Jeg har lige installeret 64 bit i dag og jeg kan se mine RAM bliver godt brugt nu da den skal omkonvertere en masse da de fleste programmer jeg bruger er 32 bits.
Derfor lyder mit spørgsmål på, om der findes en pakke til "Kubuntu" som der findes til "Ubuntu" efter hvad jeg er blevet fortalt, som skulle kunne adressere flere ram i 32 bits versionen? Noget med big-mem, eller noget.
På forhånd tak!
Understøttelse af 4Gb RAM i Kubuntu 32 bit? (LØST)
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Understøttelse af 4Gb RAM i Kubuntu 32 bit? (LØST)
Senest rettet af Spotten 4. okt 2009, 03:04, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Understøttelse af 4Gb RAM i Kubuntu 32 bit?
Hejsa,
Du skriver på en lidt kryptisk måde
Sådan som jeg forstår dig, så har du 64-bit OS og nogle 32-bit programmer. OS adresserer jo dine RAM fuldt ud til 4 GB, så du kan altså ikke få mere ud af dem. Skulle dine programmer endelig have problemer, så mærker du det sjældent, da de ihvertfald vil kunne udnytte omkring 3,3 GB af dine RAM - og derefter din swap-partition. Så du har ingen grund til bekymring.
Sådan som jeg forstår dig, så har du 64-bit OS og nogle 32-bit programmer. OS adresserer jo dine RAM fuldt ud til 4 GB, så du kan altså ikke få mere ud af dem. Skulle dine programmer endelig have problemer, så mærker du det sjældent, da de ihvertfald vil kunne udnytte omkring 3,3 GB af dine RAM - og derefter din swap-partition. Så du har ingen grund til bekymring.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Warhawk skrev:Hejsa,
Hejsa!
Det er jeg da ked af, så skal jeg da prøve at forklare hvad jeg mente!
Jeg har lige installeret 4Gb RAM, istedet for 2Gb, der løber jeg ind i et problem, 32 bit understøtter ikke 4Gb RAM, den viser 0Byte RAM i system monitor, jeg ved dog godt de stadig er der, ellers ville den jo ikke kunne køre, og den viser også forbruget, så hvis man kan undvære at vide hvor mange ram man har, som man jo ved når man selv har sat dem i, så virker det fint fint i 32 bit, MEN jeg har valgt at smide 64 bit ind, også for at udnytte min processors muligheder da den jo understøtter 64 bit Intel T7250, MEN så er jeg blevet fortalt, at når man bruger et 64 bit system, så bruger den flere RAM på at udvikle de samme programmer som på et 32 bit system, hvis programmerne vel og mærke er til 32 bit systemer, fordi den skal "omkonvertere" dem til 32 bit, som vidst nok kaldes "Wrapping" så vidt jeg har forstået? Korrekt?
Derfor lyder mit spørgsmål, om man kan få noget "fix" til 32 bit systemer, der gør man kan se 4Gb RAM? Ved godt det kun er visuelt!
Håber det gav mere mening denne gang, ellers må jeg sende dig "Dekrypter" filen! *Griner*
-
Spotten skrev:
Derfor lyder mit spørgsmål, om man kan få noget "fix" til 32 bit systemer, der gør man kan se 4Gb RAM? Ved godt det kun er visuelt!
Kort sagt: Nej.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Casper Hansen skrev:Spotten skrev:
Tak for at afklare det for mig!
Kort sagt: Nej.
-
- Geografisk sted: Sønderborg
[quote="Spotten"][quote="Warhawk"]Hejsa,
Jeg har lige installeret 4Gb RAM, istedet for 2Gb, der løber jeg ind i et problem, 32 bit understøtter ikke 4Gb RAM, den viser 0Byte RAM i system monitor, jeg ved [/quote]
Med kernel 2.6 er der support for 64GiB RAM i et 32-bit system.
Jeg har lige installeret 4Gb RAM, istedet for 2Gb, der løber jeg ind i et problem, 32 bit understøtter ikke 4Gb RAM, den viser 0Byte RAM i system monitor, jeg ved [/quote]
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
McCleod skrev:
Det vil jeg meget gerne se en kilde på.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- Geografisk sted: Sønderborg
Jarlen skrev:McCleod skrev:
Det vil jeg meget gerne se en kilde på.
http://www.linux-house.net/cms/faqs?q=linux_kernel
Reason 6.
http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_A ... sion#Linux
Mvh
Jesper Poulsen
Linux User #316493
Jesper Poulsen
Linux User #316493