Hej!
Jeg har det problem at min Firefox ikke vil spille video eller lyd embedded på hjemmesider - f.eks. på Facebook åbner den en ekstern VLC player (2 gange!), hver gang der skal komme en "klik" lyd ved ny chat besked. Det samme sker når jeg vil se TV på DR's hjemmeside - der er et felt med en afspiller på hjemmesiden, som ikke indeholder et videobillede og der åbnes 2 stk. VLC player, med den samme kilde i - altså skal jeg lukke den ene player ned hver gang.
Det at det ikke kan afspilles i det felt der er beregnet til det på hjemmesiden er ret belastende, men det værste er at den åbner to afspillere hver gang
Hvordan får jeg nulstillet mine plugins, så det kommer til at virke igen - skal jeg måske fjerne alle plugins + firefox og installere igen, før det virker?
Med venlig hilsen
Thomas Christensen
Firefox vil ikke spille embedded medier (lyd/video)
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Firefox vil ikke spille embedded medier (lyd/video)
hej
du kan lave en fuldstændig geninstallering af VLC med denne kommando i programmer>tilbehør>terminal
det er ikke nok bare at slette vlc - fordi der også er en skjult mappe der skal slettes.
du kan lave en fuldstændig geninstallering af VLC med denne kommando i programmer>tilbehør>terminal
Kode: Vælg alt
sudo rm -r .config/vlc && sudo apt-get purge vlc && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get install vlc mozilla-plugin-vlc && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
det er ikke nok bare at slette vlc - fordi der også er en skjult mappe der skal slettes.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Køge
Jeg vil forslå Mplayer (mplayer mozplugin, w32codecs) for afspilning af browser stuff. Jeg har haft mere held med den.
-
christian.arvai skrev:hej
du kan lave en fuldstændig geninstallering af VLC med denne kommando i programmer>tilbehør>terminalKode: Vælg alt
sudo rm -r .config/vlc && sudo apt-get purge vlc && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get install vlc mozilla-plugin-vlc && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
Det hjalp lidt - nu er der kun en enkelt VLC player der åbner, det spiller stadig ikke embedded på hjemmesiden - men nu er det trods alt til at leve med
Takker for hjælpen!
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Det var så lidt
Jeg har også skrevet denne guide om vlc viewtopic.php?f=11&t=4101 , jeg tror du mangler nogle codecs for at den indbyggede player på DR virker, prøv at kik i den guide jeg lige har linket til og brug kap 2 til at installere medibuntu og div codecspakker.
PS: jeg har installeret som beskrevet i guiden, men det er den indbyggede player på DR der tænder.
Jeg har også skrevet denne guide om vlc viewtopic.php?f=11&t=4101 , jeg tror du mangler nogle codecs for at den indbyggede player på DR virker, prøv at kik i den guide jeg lige har linket til og brug kap 2 til at installere medibuntu og div codecspakker.
PS: jeg har installeret som beskrevet i guiden, men det er den indbyggede player på DR der tænder.
Med venlig hilsen Christian