Kubuntu 8.10 32/64Bit, NO DVD .. (LØST)

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Kubuntu 8.10 32/64Bit, NO DVD .. (LØST)

Indlæg af Spotten »

Hej.

Nu er jeg ved at være godt ør i bolden efter at have været et pr dage inde i linux boxen og har lært at tænke bare en lille smule udenfor winboxen.

Jeg har haft nogle problemer de sidste pr dage, som jeg IKKE har kunne finde nogen løsning på, udover at skifte system til Ubuntu 8.10 32/64 bit, eller Windows Vista Ultimate, som jeg helst ser mig fri for hvis muligt.

Jeg bruger som sagt Kubuntu 8.10 64bit, men har også dette problem i Kubuntu 8.10 32bit, men når jeg køre Ubuntu 8.10 32 bit live CD, så henter den 2 codecs når jeg afspiller filmen i Totem player, HELT af sig selv, det kunne KDE måske lære noget af, ellers er det bare mig der mangler nogle ting der gør det ikke fungere sådan i Kubuntu versionen?

Jeg kan i hvert fald fint afvikle DVD og ALT andet i Ubuntu, men det eneste jeg ikke kan i Kubuntu, er DVD playback, hvilket er et MUST for mig at kunne på min bærbar.

Er der nogen der kender en løsning på dette problem, og gerne på en 32 bit version, men KUN hvis man kan få adresseret mere end 3Gb RAM med et fix til 32 bit versionen, fordi jeg har 4Gb RAM, og det er også derfor jeg har installeret 64 bit, for at få de sidste RAM med, men kan det fikses på en 32 bit version, så jeg har mine 4Gb RAM, og kan afspille DVD, så er jeg faktisk tilfreds, så længe de andre ting jeg bruger også virker, som jeg bruger i Kubuntu 8.10 64bit.

Skal jeg simpelthen bare vente til næste release?! :-(

Der er nogen der mener dette er pga. compiz i KDE, men compiz er ikke en del af KDE så vidt jeg ved, og jeg har ikke installeret det heller.

På forhånd tak!

Er virkelig på herrens mark her.

De "forbudte" codecs og dvs pakker er installeret, stadig samme problem!

Efter hvad jeg kan forstå er problemet mellem KDE desktop enviromentet og Santa Rosa chipsettet.
Senest rettet af Spotten 4. okt 2009, 03:07, rettet i alt 1 gang.
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Re: Kubuntu 8.10 32/64Bit, NO DVD Playback med Santa Rosa?

Indlæg af Artificial Intelligence »

DVDplayer?

Hvilken version af KDE har du?
Har du kubuntu-restricted?
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Der er jo en lidt forskellig programsammensætning på henholdsvis Ubuntu og Kubuntu. Men de kan nøjagtig det samme, hvis man ønsker det. Kubuntu kan fint afspille DVD. Følg Christian's VLC-guide viewtopic.php?f=11&t=3060

Jeg bruger også VLC og det kører suverænt.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Indlæg af Spotten »

Hej igen.

Jeg bruger VLC, men har prøvet Totem Player også da den virker under Ubuntu, men ikke Kubuntu, jeg har også prøver Kaffiene, eller hvad det hedder, og der henter den også selv de codecs den mangler for at afspille filmen og så virker det, MEN det virker IKKE i den nyeste Kubuntu, går ud fra det er pga. den nyere KDE da det virker fint i Kubuntu 8.04, så nu er jeg igang med at følge en guide i en af mine andre tråde ang. opgradering fra KDE 4.1 til KDE 4.2 i håb om den lille "Bug" der findes ændres!

Jeg har hentet dvs. codes, kubuntu-restricted-extras samt libdvdcss2 filen, men det hjalp intet!

Jeg har disablet desktop effekterne i systemet.

Jeg har IKKE compiz inde, så vidt jeg ved!

Jeg overvejer at gå skifte Distro, men hvilken vil passe mig bedst? Hvis jeg vælger Ubuntu 64 bit, hvilken distro er så mest "stable"? 810, eller 804? :-)

På forhånd tak!