Problemer med GTK tema

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Klop

Problemer med GTK tema

Indlæg af Klop »

Hej med jer
Jeg forsøger forgæves at få installeret dette tema: http://customize.org/gtk/themes/60230
Tidligere har jeg hentet temaer i tar.gz format -det har været nemt, da jeg bare har højreklikket -indstillinger -tema og derefter trukket temaet over. Desværre er dette tema ikke i tar.gz men i zip format. Jeg har forsøgt at trække mappen med gtk temaet over, men den går ikke. Efter lidt surfen rundt, har jeg forsøgt at kopiere den til /usr/share/themes og jeg har forsøgt at kopiere den til /home/hjemmemappe/.themes. Men lige meget hjælper det.

Har I nogle idder til hvad jeg ellers kan prøve?
Casper Hansen

Re: Problemer med GTK tema

Indlæg af Casper Hansen »

Klop skrev:Hej med jer
Jeg forsøger forgæves at få installeret dette tema: http://customize.org/gtk/themes/60230
Tidligere har jeg hentet temaer i tar.gz format -det har været nemt, da jeg bare har højreklikket -indstillinger -tema og derefter trukket temaet over. Desværre er dette tema ikke i tar.gz men i zip format. Jeg har forsøgt at trække mappen med gtk temaet over, men den går ikke. Efter lidt surfen rundt, har jeg forsøgt at kopiere den til /usr/share/themes og jeg har forsøgt at kopiere den til /home/hjemmemappe/.themes. Men lige meget hjælper det.

Har I nogle idder til hvad jeg ellers kan prøve?

Hvis du udpakker .tar.gz-filen burde der komme en mappe.

Åbn en terminal og skriv

Kode: Vælg alt

cd /home/BRUGERNAVN/den-mappe-du-har-udpakket-i/

Eksempel:

Kode: Vælg alt

cd /home/casper/Tema/

Derefter skal du skrive:

sudo cp -R navn-på-mappe /usr/share/themes

Eksempel:

sudo cp -R Candido /usr/share/themes

Hvis det ikke hjælper så skal du måske have installeret en GTK engine for at få det til at virke.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Klop

Re: Problemer med GTK tema

Indlæg af Klop »

Hvad kan du anbefale af GTk engines?