Jeg har en pc med et Intel® Desktop Board D865PERL bundkort med en Celeron 2,4 Ghz CPU og et Geforce4 FX4000 grafikkort hvor jeg har forsøgt at installere både Ubuntu 8.1, Kubuntu 8.1, Xubuntu 8.1 og Linux Mint 6 på men får det samme problem med dem alle. Når jeg har installeret og opdateret får jeg en besked om at der er en Nvidia driver til systemet som skal aktiveres. Når jeg går det og den henter og installere den går det fint men efter genstart, starter de op med en opløsning jeg aldrig har set får det hele er så stort at jeg faktisk næsten ikke kan navigere rundt og får indstillet opløsningen til noget acceptabelt igen.
Jeg er ikke nogen dreven Gnu/Linux bruger så ved ikke helt hvad jeg gør galt. Jeg har været inde i de forskellige pakkemanagere og kigge på de drivere der er installeret og under pakker og det er de samme som jeg bruger når jeg kører openSuse, Mandrive og andre efter hvad jeg kan se.
Jeg har efterfølgende sat et andet (dåligere) grafikkort i GeforceMX440 og oplever det samme.
Skal jeg bare acceptere eller er der nogen der ved hvordan jeg løser det ?
Opløsning forsvinder på K/X/Ubuntu ved hver genstart
-
- IRC nickname: Trolden
- Geografisk sted: Viborg
-
- IRC nickname: Trolden
- Geografisk sted: Viborg
Re: Opløsning forsvinder på K/X/Ubuntu ved hver genstart
Det var ikke mange idéer til det så må jeg vel opgive