laoshi skrev:Altså det var ikke for at lyde overlegen
- Synes det er underligt, at Kmail ikke har nogen skjult mappe.
Sådan opfatter jeg det bestemt heller ikke - men det er da faktisk ret sært...
Super
- Kan heller ikke finde den i Konqueror.
laoshi skrev:Altså det var ikke for at lyde overlegen
Casper Hansen skrev:laoshi skrev:Altså det var ikke for at lyde overlegen
Super
- Kan heller ikke finde den i Konqueror.
Spotten skrev:Ang. min homemappe, så oprettede jeg selv mit partitionstable, så jeg er ikke sikker på det er som standarden skal være.
Jeg oprettede en / og en /home og en swap, / på 60Gb ca, og /home på 40Gb ca og swap på 5Gb, / og /home er ext3 journal.
Men jeg kan se der ligger en /home/spot mappe, måske det er den /home systemet selv har lavet pga. jeg jo selv lavede en home for at gemme mine ting der så jeg har 2 partitioner hvis systemet skulle knække, i håb om at kunne lave en backup over i min egen /home på de 40Gb, hvis det kan lade sig gøre, hvilket jeg da går ud fra så meget som jeg har hørt om sikkerheden i linux!
Jeg er lidt tør for idéer/forslag, men det virker som en bug et sted mellem KMail og CC, hvis det som du siger, fungere fint med en gmail, har dog ikke testet, endnu. Har en del at tænke på for tiden.
Off topic:
WOW 60 GB på /??? Alt for meget IMO / behøves kun at være 10-12 GB efter forskellige udsagn.
- Anyways, det vi leder efter er en skjult mappe med Kmail indstillinger, som ligger i /home. Ang. backup er du godt dækket ind, når du har seperat /home og laver backup til en ekstern harddisk. Næste install vælger du bare /home og lader være med at formatere /home.
Spotten skrev:Off topic:
WOW 60 GB på /??? Alt for meget IMO / behøves kun at være 10-12 GB efter forskellige udsagn.
- Anyways, det vi leder efter er en skjult mappe med Kmail indstillinger, som ligger i /home. Ang. backup er du godt dækket ind, når du har seperat /home og laver backup til en ekstern harddisk. Næste install vælger du bare /home og lader være med at formatere /home.
Jeg har som sagt kun / /home og swap, ikke andre, jeg havde ikke den store forstand på at sætte sådan et table op, men kunne faktisk godt have tænkt mig at den 40Gb /home jeg lavede, var en HDD på skrivebordet f.eks, så der var en /home mappe i /root.
Kan det lade sig gøre på den måde? Med en /dev/hdd? istedet for?
På forhånd tak!
Du får aldrig brugt 60 GB i din root. I root bliver alle programmer fx gemt, hvor alle personlige indstillinger som fx Firefox indstillinger bliver glemt. Dette vil ikke betyde, at programmet Firefox er gemt i /home, men bare personlige data.
Spotten skrev:Du får aldrig brugt 60 GB i din root. I root bliver alle programmer fx gemt, hvor alle personlige indstillinger som fx Firefox indstillinger bliver glemt. Dette vil ikke betyde, at programmet Firefox er gemt i /home, men bare personlige data.
Forstår ikke helt? Siger du at den gemmer alle programmer i / og mine ting i firefox, f.eks, bliver gemt i /home?
Er det så min egen /home, eller /root's /home?