Hej!
Det her bliver så min første post:-D Jeg vil sige jeg har fået rigtig meget hjælp af bare at søge rundt her inde på forumet, men er desværre nu stødt ind i et problem som jeg hverken her eller på google har kunne finde hjælp til!
Jeg er i gang med at sætte TorrentFlux op og har behov for at flytte nogle filer fra mit skrivebord til /usr/share/torrentflux/www
jeg har prøvet at drope and drage ligesom man kan i Windows, men kan se jeg ikke har rettigheder til at skrive til filsytemet.
Går ud fra jeg skal flytte mappen via. terminalen, men hvordan?
Flyt filer fra skrivebord til filsystem
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Flyt filer fra skrivebord til filsystem
hej og velkommen til forum
du kan bruge terminalen til at starte det grafiske skrivebord som superbruger, indsæt følgende kommando i terminalen:
derefter kan du kopiere som du vil, men pas lige på ikke at slette noget der skal bruges i ubuntu !
du kan bruge terminalen til at starte det grafiske skrivebord som superbruger, indsæt følgende kommando i terminalen:
Kode: Vælg alt
gksudo nautilus
derefter kan du kopiere som du vil, men pas lige på ikke at slette noget der skal bruges i ubuntu !
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Ubuntu_Noob skrev:Hej!
Det her bliver så min første post:-D Jeg vil sige jeg har fået rigtig meget hjælp af bare at søge rundt her inde på forumet, men er desværre nu stødt ind i et problem som jeg hverken her eller på google har kunne finde hjælp til!
Jeg er i gang med at sætte TorrentFlux op og har behov for at flytte nogle filer fra mit skrivebord til /usr/share/torrentflux/www
jeg har prøvet at drope and drage ligesom man kan i Windows, men kan se jeg ikke har rettigheder til at skrive til filsytemet.
Går ud fra jeg skal flytte mappen via. terminalen, men hvordan?
Jeg vil helt klart bruge terminalen og ikke GUI.
Med kommandoen cp kan du kopiere filer. Fx
cd Skrivebord
sudo cp -R filnavn1 /usr/share/torrentflux/www
EDIT:
Jeg var ikke lige vågen, men heldigvis var soundpartner flink lige at rette mig.
Senest rettet af Casper Hansen 1. feb 2009, 01:48, rettet i alt 1 gang.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
christian.arvai skrev:hej og velkommen til forum
du kan bruge terminalen til at starte det grafiske skrivebord som superbruger, indsæt følgende kommando i terminalen:Kode: Vælg alt
gksudo nautilus
en anden mulighed kunne være at ændre rettighederne på /usr/share/torrentflux/www.
dette gøres nemmest fra terminalen og kan gøres på 2 måder.
den ene er at sætte din bruger som ejer af mappen med komandoen
sudo chown -Rh brugernavn /usr/share/torrentflux/www
en anden mulighed er generelt at ændre så alle har alle rettigheder i mappen og undermapper
dette gøres med komandoen
sudo chmod -R 777 /usr/share/torrentflux/www
herefter kan du dragge og droppe som du lyster
-
soundpartner skrev:en anden mulighed kunne være at ændre rettighederne på /usr/share/torrentflux/www.
dette gøres nemmest fra terminalen og kan gøres på 2 måder.
den ene er at sætte din bruger som ejer af mappen med komandoenhvor brugernavn selvfølgelig er dit brugernavn. dette vil give dig fuld ret til alle filer og undermapper i /usr/share/torrentflux/www men jeg ved ikke hvilken bruger der ellers bruger mappen og hvordan torrentflux virkerKode: Vælg alt
sudo chown -Rh brugernavn /usr/share/torrentflux/www
en anden mulighed er generelt at ændre så alle har alle rettigheder i mappen og undermapper
dette gøres med komandoenKode: Vælg alt
sudo chmod -R 777 /usr/share/torrentflux/www
herefter kan du dragge og droppe som du lyster
Ikke for at starte en debat, men er det ikke lidt flueknepperi?
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Og så har vi vist givet flere gode forslag nu, så lad os nu pænt vente på om ikke Ubuntu_Noob har løst det
Med venlig hilsen Christian
-
- Geografisk sted: Esbjerg
I de situationer, hvor man skal arbejde i systemet kan jeg varmt anbefale Krusader. Programmet kører i root-mode og har 2-delt skærm og mange stærke faciliteter. Men det skal selvfølgelig bruges med omtanke.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Jeg takker mange gange for de mange og hurtige svar...
Jeg brugte
Da jeg syntes det var det nemeste:-)
Jeg brugte
gksudo nautilus
Da jeg syntes det var det nemeste:-)