Jeg har modtaget en billedfil via mobiltelefon fra i jpg format. Jeg overførte den til min pc via BlueTooth. Nu vil jeg gerne sætte 2 billeder sammen, og har brugt OpenOffice, men jeg kan ikke få konverteret formatet i OpenOffice til jpg, så jeg kan videresende på mobilen.
Kan nogen hjælpe, bliver jeg da meget glad!
Hans
konveretere billeder fra .odg-format til .jpg?
-
- Geografisk sted: Rødovre
konveretere billeder fra .odg-format til .jpg?
Glad hilsen,
Hans
Hans
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: konveretere billeder fra .odg-format til .jpg?
Hvorfor ikke bruge billedbehandlingsprogrammer Gimp til det? (findes under programmer/grafik).hans skrev:Jeg har modtaget en billedfil via mobiltelefon fra i jpg format. Jeg overførte den til min pc via BlueTooth. Nu vil jeg gerne sætte 2 billeder sammen, og har brugt OpenOffice, men jeg kan ikke få konverteret formatet i OpenOffice til jpg, så jeg kan videresende på mobilen.
Kan nogen hjælpe, bliver jeg da meget glad!
Hans
Ellers kan du prøve at omdøbe filen til .jpg ved at højreklikke på filen og vælge omdøb.
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Geografisk sted: Rødovre
Hvorfor ikke bruge billedbehandlingsprogrammer Gimp til det? (findes under programmer/grafik).
Ellers kan du prøve at omdøbe filen til .jpg ved at højreklikke på filen og vælge omdøb.
Stra[/quote]
Jag har prøvet begge dele, men en omdøbning gør det ikke. Gimp kan ikke åbne filen, og jeg har kigget "rundt omkring", men kan ikke finde en løsning.
Stra[/quote]
Jag har prøvet begge dele, men en omdøbning gør det ikke. Gimp kan ikke åbne filen, og jeg har kigget "rundt omkring", men kan ikke finde en løsning.
Glad hilsen,
Hans
Hans
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
hans skrev:Hvorfor ikke bruge billedbehandlingsprogrammer Gimp til det? (findes under programmer/grafik).
Stra
odg er ikke en egentlig billedfil men et open document draw format som du ikke kan bruge til meget.
det er beregnet til at lave små grafiske ilustrationer i f.eks open office tekst dokumenter
du skal derfor lave arbejdet i et desideret billede redigeringsprogram så som f.eks gimp.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Programmer i (K)Ubuntu.
MVH Redaktør-Team
MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing