Messenger program med offline beskeder

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Tobiasn

Messenger program med offline beskeder

Indlæg af Tobiasn »

Hej Alle,

Jeg har netop valgt at begive mig ind i det fantastiske ubuntu univers,
har dog et problem, på msn tidligere når jeg stod som vis som offline, kunne folk stadig godt skrive til mig, hvilket jeg gjorde stor brug af..
.
Har prøvet alle programmer der er at hente i ubuntu, men ingen af dem, kan opfylde dette krav, kun hvis jeg skriver først...

Er der noget program som kan det jeg ønsker ?

på forhånd tak

Tobiasn
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Messenger program med offline beskeder

Indlæg af Christian.Arvai »

hej og velkommen til forum :)

Jeg tror at det er programmet amsn du leder efter i ubuntu, det er nok det der mest ligner det du kender fra windows. (kan hentes i : programmer>tilføj-fjern).

----------------------------

For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Programmer i (K)Ubuntu. :)

MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Tobiasn

Indlæg af Tobiasn »

Dette er forsøgt, men det er stadig ikke muligt for folk at starte med at skrive til mig, når jeg er på som usynlig /:

Det virker måske også mærkeligt at jeg vil have det sådan, men det mere fordi jeg ikke gider skrive med alle hele tiden, og dertil er det nemmere at have det sådan, og der så er enkle der ved at de altid kan skrive uanset status..
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Hvis du har startet amsn vil der helt automatisk komme besked hvis der er nogle der skriver til dig.

Jeg ved ikke helt hvad der er ændret på, men det du vil frem til er det som jeg har fra starten, så det kan godt laves.

PS: jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke kan få opkald, hvis bare jeg har amsn tændt kan jeg ikke undgå det.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Tobiasn

Indlæg af Tobiasn »

Jeg har lige forsøgt, men når den anden part skriver, siger den at jeg ikke kan modtage den :S

Og forresten tak for velkomsten (:
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

hmmmm ok der er et direkte problem med amsn på din pc, det du beskriver er ikke normalt.

Hvordan satte du amsn op ?

Tobiasn

Indlæg af Tobiasn »

Satte op ?

Jeg hentede det bare og valgte så at logge ind ?
Tobiasn

Indlæg af Tobiasn »

Og har lige været osætningerne igennem, der kan ikke ændres noget..

Har lige fået fat i to kammerater som også kører ubuntu, men de har samme problem :S

Synes bar det er mærkeligt hvis det ikke skulle være muligt i nogle af programmerne,,
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

hvis du vil have at amsn hele tiden skal kunne modtage beskeder fra andre, skal du have det anført i system>indstillinger>sessioner

vælg "tilføj" og i felterne "navn og "kommando" skriver du "amsn", så starter amsn op sammen med ubuntu og du vil kunne få beskeder fra andre.

Tobiasn

Indlæg af Tobiasn »

jamen må prøve (:

Nu ved jeg godt det ikke hører til i dette emne, men jeg har noget der hedder brugerweb, med skolen, hvor den via java skal åbne mit skema, og har hentet java, "tror jeg) , men den vil ikke indlæse det så jeg kan bruge deT? :S
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Tobiasn skrev:jamen må prøve (:

Nu ved jeg godt det ikke hører til i dette emne, men jeg har noget der hedder brugerweb, med skolen, hvor den via java skal åbne mit skema, og har hentet java, "tror jeg) , men den vil ikke indlæse det så jeg kan bruge deT? :S

hvis du er helt ny på ubuntu så vil jeg anbefale dig at køre det script der er i bunden på denne side http://soundpartner.linux.dk/ub810
det installerer blandt andet java, flash, opdaterer maskinen osv
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Tobiasn

Indlæg af Tobiasn »

Dette er gjort, men har stadig problemer, mulighed for der er en der kan hjælpe mig, hvis vi add'er på amsn eller noget ? så er det noget nemmere?