Jeg har installeret Pulse Audio Device Chooser og prøvet at rode lidt frem og tilbage.
Det starter jeg og åbner "Volume control".
Går ind under fanebladet "Playback" (Her er der kun muligheder, hvis der samtidig kører noget musik eller lign)
Her sættes lyden ned til omkring -20 dB
Så bliver lydkvaliteten god. Jeg kan sagtens have masterlyd på 100% og skrue godt op for mine eksterne højtalere - det er en god lyd.
Jeg har sat Pulse til automatisk at starte op, så det umiddelbart virker.
Min opstartslyd når jeg starter computeren lyder stadig forfærdeligt - det har ingen praktisk betydning, det kunne selvfølgelig være rart at vinde over det problem
Mystisk finesse er, at hvis jeg afspiller et nummer der ligger på harddisken så starter den med at afspille med dårlig lyd indtil jeg bevæger musen - så bliver den god og følger de indstillinger jeg har i Pulse Volume Control ??????????????? - dog heller ingen praktisk betydning - men igen hvad sker der!!!
Tak for hintet med Pulse Audio Device Chooser - men jeg sidder dog tilbage og ikke har en fløjtene ide om hvad det er jeg har lavet - Hvis der er en der har tid til en lille forklaring, så på forhånd tak.
F.eks. hvad er forskellen på masterlyden og det jeg stiller på under "Playback" (det jeg satte ned til 20,61 dB)?
Hver gang jeg vil afspille lyd fra et nyt medie skal jeg ind og ændre "Playback" - f.eks. CDlyd er fint, men hvis jeg så går ind og vil afspille fra Youtube, så skal jeg igen indstille under "Playback". Betydningen vil selvfølgelig blive mindre efterhånden som man får indstillet for sine forskellige "lydkilder".
Er der noget der skal beskrives bedre så sig endelig til.
Tak for hjælpen
Kåre