Jeg har lagt min /home-mappe på en seperat partition. Jeg har to brugerkonti.
Jeg kan godt finde ud af at genbruge en brugerkonto (/home/bruger1). Men hvad med (/home/bruger2). Jeg kan ikke finde ud af at genoprette bruger2, således at Ubuntu genbruger /home/bruger2-mappen.
Håber mit problem giver mening. Er der er nogen, der ved hvordan man løser det problem (?)
Genskab flere konto på seperat home-partition
-
- Geografisk sted: Valby
Genskab flere konto på seperat home-partition
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Genskab flere konto på seperat home-partition
sådanUBUNTU skrev:Jeg har lagt min /home-mappe på en seperat partition. Jeg har to brugerkonti.
Jeg kan godt finde ud af at genbruge en brugerkonto (/home/bruger1). Men hvad med (/home/bruger2). Jeg kan ikke finde ud af at genoprette bruger2, således at Ubuntu genbruger /home/bruger2-mappen.
Håber mit problem giver mening. Er der er nogen, der ved hvordan man løser det problem (?)
kan du ikke oprete brugeren og så manuelt fortælle den at /home/bruger2 skal pege hen til den eksisterende mappe?
jeg har selv gjort det et par gange uden problemer
-
Det prøvede jeg engang. Men så fik jeg en fejlbesked vedr. rettigheder. Prøver lige igen...
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
sådanUBUNTU skrev:Det prøvede jeg engang. Men så fik jeg en fejlbesked vedr. rettigheder. Prøver lige igen...
ja rettighederne kan lave ballade men disse klarer du med
Kode: Vælg alt
sudo chown -hR brugernavn mappe
-
Super. Det var lige denne kommando, jeg skulle bruge
Mange tak!
Mange tak!
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Den fejlmelding du nævner skulle ikke tilfældigvis være en der kommer lige efter at man har skrevet sit brugernavn og password ? , jeg har haft en fejlmelding med brugerrettigheder der nævnte ".dmrc" og noget med at der skulle være "644" rettigheder i Home-kataloget.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Nej, fejlmeddelelse om rettigheder er vel så meget sagt.
Jeg fik bare en meddelelse: "Hjemmemappe eksisterer allerede. Indtast venligst en anden hjemmemappe-sti." Soundpartners råd virkede.
Undskyld hvis jeg var lidt upræcis.
Jeg fik bare en meddelelse: "Hjemmemappe eksisterer allerede. Indtast venligst en anden hjemmemappe-sti." Soundpartners råd virkede.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
sådanUBUNTU skrev:Nej, fejlmeddelelse om rettigheder er vel så meget sagt.
jep. problemet er at du ikke kan hve en hjemmemappe som du ikke selv er ejer af. så findes mappen allerede og med en anden ejer. derfor så skal ejerskabet etableres og det gøre med chown