Hej.
Jeg har lige installeret Kubuntu og jeg har nu rodet lidt med det.
Jeg har en pakket film jeg engang lagde ind selv, og den ville jeg forsøge at pakke ud igen og har derfor installeret "RAR" og bruger "Ark".
Det virker dog ikke selvom jeg har fået at vide det burde virke
Jeg bruger filsystem ext3 så vidt jeg ved.
På forhånd tak!
Kubuntu - Udpakning af splittede rar filer (LØST)
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Kubuntu - Udpakning af splittede rar filer (LØST)
Senest rettet af Spotten 4. okt 2009, 03:10, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Kubuntu - Udpakning af splittede rar filer
For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Tekniske spørgsmål generelt.
MVH Redaktør-Team
MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Det er bare i orden! Jeg vidste ikke 100% hvor jeg skulle ligge den, så jeg lagde den bare i "How to's"
Takker for rettelsen!
Mvh Jakob.
Takker for rettelsen!
Mvh Jakob.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Spotten skrev:Jeg har en pakket film jeg engang lagde ind selv, og den ville jeg forsøge at pakke ud igen og har derfor installeret "RAR" og bruger "Ark"
Hejsa,
Det er måske ikke så nemt at vide, men i modsætning til WinRar (Windows) som både kan pakke og udpakke, så skal du i Linux bruge 2 programmer. Rar, som du har installeret er til at pakke rar-filer med og kan ikke udpakke disse. Der skal du i stedet bruge Unrar. Brug Synaptic og skriv unrar i søgefeltet, så kan du vælge mellem Unrar (non-free) og Unrar-free.
God fornøjelse
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Warhawk skrev:Spotten skrev:Jeg har en pakket film jeg engang lagde ind selv, og den ville jeg forsøge at pakke ud igen og har derfor installeret "RAR" og bruger "Ark"
Hejsa,
Det er måske ikke så nemt at vide, men i modsætning til WinRar (Windows) som både kan pakke og udpakke, så skal du i Linux bruge 2 programmer. Rar, som du har installeret er til at pakke rar-filer med og kan ikke udpakke disse. Der skal du i stedet bruge Unrar. Brug Synaptic og skriv unrar i søgefeltet, så kan du vælge mellem Unrar (non-free) og Unrar-free.
God fornøjelse
Jeg har kun installeret RAR og ARK, og det virkede ikke, den kunne dog først se indholdet af pakkerne da jeg smed RAR ind, men da jeg så smed Xarchiver ind, fik jeg en fejl log, som fortalte mig .r21 var korrupt, så da jeg fik fundet den frem fra en anden backup der virker, så virkede det, dog testede jeg kun med Xarchiver, men tester lige om ARK kan tage den også, dog kunne ARK slet ikke se indholdet uden RAR installeret, blot til andres orientering!