Jeg får denne meddelelse, når jeg skal installere et program fra "tilføj/fjern-listen"?
http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... 291096.png
Jeg prøvede at installere Google Earth i går, men uden held. Jeg har ellers prøvet at følge div. instrukser og den kommer også langt. På et tidspunkt skulle jeg trykke "OK" i terminalvinduet, men det kunne jeg ikke, så jeg lukkede det. Der gik ellers noget tid med at installere og updaterer, men jeg kan ikke finde "GE" nogen steder.
Jeg ved ikke om det kan havde noget med problemet at gøre?
Jeg prøver at installere Open Office. (Access-delen)
På forhånd tak for hjælpen.
/Mark
Fejl ved installation af nye programmer?!? (løst)
-
- Geografisk sted: Horsens
Fejl ved installation af nye programmer?!? (løst)
Senest rettet af mtyren 28. jan 2009, 19:44, rettet i alt 4 gange.
-
Re: Fejl ved installation af nye progremmer?!?
Nå... der komme så ikke noget billede med...... hvordan gør jeg så det?!?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
mtyren skrev:Nå... der komme så ikke noget billede med...... hvordan gør jeg så det?!?
hej
her er en guide jeg har skrevet om bla. upload af billeder til forum viewtopic.php?f=11&t=5191
EDIT:
Jeg kan tilføje at jeg lige har installeret google earth med denne kommando:
Kode: Vælg alt
sudo wget http://dl.google.com/earth/client/current/GoogleEarthLinux.bin && sh GoogleEarthLinux.bin && sudo aptitude update && sudo aptitude upgrade
og det virkede fint.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Du er for vild... Det virkede selvfølgelig...!
Så skulle billedet også være uploadet og virke...
Jeg kan tilføje at jeg lige har installeret google earth med denne kommando:Kode: Vælg alt
sudo wget http://dl.google.com/earth/client/current/GoogleEarthLinux.bin && sh GoogleEarthLinux.bin && sudo aptitude update && sudo aptitude upgrade
og det virkede fint.
Så skulle billedet også være uploadet og virke...
-
- Admin
Re: Fejl ved installation af nye programmer?!?
og til den fejlmelding på billedet er det denne guide du skal bruge viewtopic.php?f=11&t=5287
-
christian.arvai skrev:og til den fejlmelding på billedet er det denne guide du skal bruge viewtopic.php?f=11&t=5287
Tak... Ja, det står da også i fejlteksten!! Sorry.
Men tak for hjælpen endnu engang.
/Mark
-
- Admin
mtyren skrev:christian.arvai skrev:og til den fejlmelding på billedet er det denne guide du skal bruge viewtopic.php?f=11&t=5287
Tak... Ja, det står da også i fejlteksten!! Sorry.
Men tak for hjælpen endnu engang.
/Mark
Der står faktisk ikke tydeligt i den tekst at man skal skrive "sudo" først, så det er tit derfor at folk ikke finder ud af det selv.