Hej
Når jeg sætter Ubuntu 8.10 i suspend og senere vil tænde den igen, så tænder skærmen ikke og den reagerer ikke på tastatur eller mus. Når jeg sætter den i suspend kommer følgende fejl i kern.log.
btusb_intr_complete: hci0 urb f6b2e100 failed to resubmit (19)
btusb_send_frame: hci0 urb f24ddc80 submission failed
Jeg har ikke kunne finde noget klogt om det
Nogen har en idé
/steffen
Skærm tænder ikke efter supsend
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Skærm tænder ikke efter supsend
der sidder noget USB på den - ser det ud til, og det tænder ikke igen.
Er det noget USB - er det en almindelig forekommende fejl blandt producenter af USB standarden - den er ikke fulgt, så Linux (kaldes host i USB standarden) lukker ned for enheden, fordi den bruger for meget strøm - det har Linux (hosten) lov til ifølge USB standarden.
Løsning:
Er det noget USB der er tilsluttet din computer kan du tage USB kablet ud før du går ud af suspend, og tilslutte USB kabelet igen efter at computeren erstartet op igen.
Altså helt simpelt er løsningen altid:
/Lars
Er det noget USB - er det en almindelig forekommende fejl blandt producenter af USB standarden - den er ikke fulgt, så Linux (kaldes host i USB standarden) lukker ned for enheden, fordi den bruger for meget strøm - det har Linux (hosten) lov til ifølge USB standarden.
Løsning:
Er det noget USB der er tilsluttet din computer kan du tage USB kablet ud før du går ud af suspend, og tilslutte USB kabelet igen efter at computeren erstartet op igen.
Altså helt simpelt er løsningen altid:
- tag USB kablet ud
- vent lidt (et par sekunder), så hosten registrerer at USB enheden blev fjernet.
- sæt USB kablet ind
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Re: Skærm tænder ikke efter supsend
Hej Lars
Tak for dit svar, men der sidder ikke noget i porten - selvom jeg bruger en usb-mus fra tid til anden. Så har den ikke siddet i de sidste mange gange jeg har brugt klappen.
/steffen
Tak for dit svar, men der sidder ikke noget i porten - selvom jeg bruger en usb-mus fra tid til anden. Så har den ikke siddet i de sidste mange gange jeg har brugt klappen.
/steffen