Wine

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
M.Wilkki
IRC nickname: M.Wilkki
Geografisk sted: Sundby, Nykøbing F.

Wine

Indlæg af M.Wilkki »

Har netop installeret wine via tilføj/fjern, så ungerne kan komme til at spille Pixeline. Min udfordring består i at billedet når man trykker på Configure Wine ikke har noget txt/indhold, der kommer så at sige en tom kasse op uden txt. Er installationen mislykkedes eller hvad kan der være galt.
Har prøvet at afstallere og herefter installere igen uden held. Samt ledt efter svaret i en anden tråd, uden held.
Fra den nye håbefulde linux bruger
sprocket
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: Wine

Indlæg af sprocket »

Prøv at hente en nyere version fra deres hjemmeside http://www.winehq.org/download/deb
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
Svante

Indlæg af Svante »

Eller prøv denne vejledning:
viewtopic.php?f=11&t=2759
M.Wilkki

Indlæg af M.Wilkki »

Tak for svarene, problemet blev desværre ikke afhjulpet.
Jeg har fulgt vejledningen slavisk, den viser stadig ikke indhold i bokse eller under installation. Mangler der en pakke eller andet?

Jeg har for sjov skyd, prøvet at installere et pixelinespil, under installationen stod der heller ikke noget i de bokse og kasser der kommer frem. Spillet kan spilles normalt, men det fylder "kun" ca halvdelen af skærmen mod normalt hele skærmen.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej

Inden du bruger for meget tid på pixelinespillene vil jeg gerne vide om du kører på ubuntu 8.10? , guiden er til 8.04 og jeg har ikke fået den til at virke ordentligt på 7.10 og 8.10 (derfor er det kun 8.04 der er nævnt i guiden).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
M.Wilkki

Indlæg af M.Wilkki »

Jeg kører Ubuntu 8,10
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

tjaaaaa jeg kan da godt prøve igen, men jeg fik grå hår i hovedet at det da 8.10 udkom :? , jeg har ret mange af pixelinespillene, hvilket et er det du vil installere - hvis jeg har det kan jeg prøve og se om jeg kan finde ud af det.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
M.Wilkki

Indlæg af M.Wilkki »

Har installeret Pixeline naturfag, dette kører i et halvt skærmbillede. Har ikke installeret andre. Men mon ikke dette kan ændres i configurer wine, problemet er bare som tidligere skrevet, at indholdet på fanerne i configurer wine ikke er der.
Jeg mener det er Wine 1,01, men kan ikke se versionsnummeret.
Jeg kører Ubuntu 8,10

Mvh
M.Wilkki
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

M.Wilkki skrev:Har installeret Pixeline naturfag, dette kører i et halvt skærmbillede. Har ikke installeret andre. Men mon ikke dette kan ændres i configurer wine, problemet er bare som tidligere skrevet, at indholdet på fanerne i configurer wine ikke er der.
Jeg mener det er Wine 1,01, men kan ikke se versionsnummeret.
Jeg kører Ubuntu 8,10

Mvh
M.Wilkki

Jeg har det spil, jeg prøver lige at se om jeg kan finde en løsning, men der går nok nogle timer.

EDIT:

Jeg har nu fået det installeret men er endt med præcist den samme skærmstørrelse som du beskriver, så jeg kan pt ikke løse det.

M.Wilkki

Indlæg af M.Wilkki »

Jeg har fundet ud af, at problemet kun opstår med NVDIA Gforce grafikkort samt Wine 1.1.13 og Ubuntu 8.10 og skyldes at NVDIA har glemt en enkelt linie i den beta driver Ubuntu aut henter. Desværre er det også den eneste driver der er. Svaret er fundet på nedenstående link, der er også en vejledning til at rette i driveren, jeg kan desværre ikke gemmme den redigerede driver, pga manglende rettigheder.

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthr ... 178&page=2

Så svaret er vel at vente på at de skriver den endelige driver eller investere i et nyt grafikkort.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Tjaaaaaa så venter jeg nok på driveren :wink:

Spøg til side, tak for at du skrev det, jeg har selv et nvidia kort så nu kender jeg problemet.

soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

M.Wilkki skrev:Jeg har fundet ud af, at problemet kun opstår med NVDIA Gforce grafikkort samt Wine 1.1.13 og Ubuntu 8.10 og skyldes at NVDIA har glemt en enkelt linie i den beta driver Ubuntu aut henter. Desværre er det også den eneste driver der er. Svaret er fundet på nedenstående link, der er også en vejledning til at rette i driveren, jeg kan desværre ikke gemmme den redigerede driver, pga manglende rettigheder.

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthr ... 178&page=2

Så svaret er vel at vente på at de skriver den endelige driver eller investere i et nyt grafikkort.

det med manglende rettigheder er nemt at fikse...

hvordan prøver du at rette i driveren ? hvis det er med en komando fra terminalen så prøv at skrive sudo forand
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
M.Wilkki

Indlæg af M.Wilkki »

Tak for hjælpen problemet er løst i Ubuntu 9.04

Mvh
M.Wilkki
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

M.Wilkki skrev:Tak for hjælpen problemet er løst i Ubuntu 9.04

Mvh
M.Wilkki

Jep og guiden er opdateret til 9.04 og med 5 nye spil :D