Hej.
Det er måske ikke helt korrekt at stille spørgsmål direkte til en anden bruger via forum, men jeg prøver alligevel, da svaret måske kan have interesse for andre også.
På hjemmesiden http://www.help2day.dk/ beskrives der 5 gratis spil, som umiddelbart ser interessante ud. Jeg har googlet og set i listen under WineApp, men synes ikke at jeg kan se om spillene kører under Ubuntu.
Frank, kunne du ikke kommentere og eventuelt give lidt vejledning, hvis download og opsætning kræver at man foretager sig noget specielt?
Gratis spil på help2day's hjemmeside
-
- IRC nickname: Vinder
- Geografisk sted: Malmø
Gratis spil på help2day's hjemmeside
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
-
- IRC nickname: hvemmse2223
- Geografisk sted: Trige Aarhus
Re: Gratis spil på help2day's hjemmeside
Vinder skrev:Hej.
Det er måske ikke helt korrekt at stille spørgsmål direkte til en anden bruger via forum, men jeg prøver alligevel, da svaret måske kan have interesse for andre også.
På hjemmesiden http://www.help2day.dk/ beskrives der 5 gratis spil, som umiddelbart ser interessante ud. Jeg har googlet og set i listen under WineApp, men synes ikke at jeg kan se om spillene kører under Ubuntu.
Frank, kunne du ikke kommentere og eventuelt give lidt vejledning, hvis download og opsætning kræver at man foretager sig noget specielt?
nogle af spil virker under ubuntu, igennem wine. det er måske lidt forkert på min side, og måske missvisende, jeg funderer lige over det. men min sider er både en blog over mange ting, også min bagemaskine..
god dag, og god weekend.
-
Nu har jeg rettet indlæget om de gratis spil...
men nu her vil jeg så lige nævne nogle gode børne spil og et tegne program til linux. til børn og alle os andre.
eks. Tuxpaint, som er et utrolig godt tegneprogram for børn i alle aldre.
eks. TuxType som er et ord leg program, som kan indstilles til Dansk, så man kan lære at skive 10 finger syste, og lege med bogstaver.
eks. Tuxkart hvor der er muligt, at køre ræs,,,,, på syge baner.
eks Tuxmath hvo man legende let kan lære matematik.
hvis du vil installere dem i ubuntu, gør følgende...
System > Administration > Synaptic > intast din kode > skriv Tux i hurtig søge feltet. vælg tuxpaint, tuxkart, tuxtype og typmath
klik på anvend.
det er ikke sikkert, at tuxtype er med i spil, under programmer, man tryk på ALT + F2 og skriv tuxtype. eller igennem en terminal.
alternativt, kan man oprette en genvej, på skrivebordet....
tip! en genvej opretter du sådan...
spillene og tegneprogram er da i hvertifald, også kvalitets spil.
men nu her vil jeg så lige nævne nogle gode børne spil og et tegne program til linux. til børn og alle os andre.
eks. Tuxpaint, som er et utrolig godt tegneprogram for børn i alle aldre.
eks. TuxType som er et ord leg program, som kan indstilles til Dansk, så man kan lære at skive 10 finger syste, og lege med bogstaver.
eks. Tuxkart hvor der er muligt, at køre ræs,,,,, på syge baner.
eks Tuxmath hvo man legende let kan lære matematik.
hvis du vil installere dem i ubuntu, gør følgende...
System > Administration > Synaptic > intast din kode > skriv Tux i hurtig søge feltet. vælg tuxpaint, tuxkart, tuxtype og typmath
klik på anvend.
det er ikke sikkert, at tuxtype er med i spil, under programmer, man tryk på ALT + F2 og skriv tuxtype. eller igennem en terminal.
alternativt, kan man oprette en genvej, på skrivebordet....
tip! en genvej opretter du sådan...
højreklik et tom sted på skrivebord vælg Opret ny Genvej.
skriv tuxtype i felterne navn og kommando, giv den en beskrivelse, klik luk. hvis du er færdig.
klik luk
spillene og tegneprogram er da i hvertifald, også kvalitets spil.
-
ud af det her kom den ide til dette topic, nu her, at sammle en guide til børne spil, så det vil jeg lige nævne og en stor tak fpr den flotte guide.
viewtopic.php?f=32&t=5687
Jeg har nu rettet min signatur, så jeg linker til kun ubuntu, emner på min side.
viewtopic.php?f=32&t=5687
Jeg har nu rettet min signatur, så jeg linker til kun ubuntu, emner på min side.