ud med ubuntu

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
per o
IRC nickname: per o

ud med ubuntu

Indlæg af per o »

Hej
Jeg har installeret ubuntu 8.10 på en ny computer og har i den forbindelse slettet den præinstallerede windows vista. Nu skal jeg desværre pga. et enkelt web-program igen bruge windows, men kan ikke bruge recovery'en til vista'en, da jeg får at vide den ikke kan installeres da NTFS-filerne er slettet, så desværre må jeg ha' slettet ubuntu først, men hvordan gør jeg det, jeg har prøvet at umounte /dev/sda1/ men får at vide det kan jeg ikke da systemet ikke kan lukkes ned, mens jeg sletter.

Et lille spørgsmål mere, kan jeg få ie-browseren ind på ubuntu.

Hilsen
per o
Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: ud med ubuntu

Indlæg af Jarlen »

Du kan finde programmet ie4linux som er en Internet Explorer til Linux. Du finder installationsvejledninger her:
http://www.tatanka.com.br/ies4linux/pag ... ion:Ubuntu

Jeg antager at Internet Explorer var grunden til at du ville installere windows igen, så jeg vælger at droppe at besvare dit andet spørgsmål. Hvis du stadig har behov for svar må du lige sige til.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
per o
IRC nickname: per o

Indlæg af per o »

Hej Jesper
Tak for dit svar, men jeg har faktisk også brug for at slette ubuntu midlertidigt.
hilsen
per o
Jakob77
IRC nickname: Jakob77

Indlæg af Jakob77 »

per o skrev:Hej Jesper
Tak for dit svar, men jeg har faktisk også brug for at slette ubuntu midlertidigt.
hilsen
per o

Du vil nok få bedre svar, hvis du stiller oprigtige spørgsmål.   :wink:

Men det er ikke altid så nemt som at klø sig i nakken at fjerne Ubuntu totalt. Prøv evt. at læse lidt i denne tråd og se, om du kan bruge noget af det:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=29926#p29926

Boblebad

Indlæg af Boblebad »

Hejsa

Hvis du blot skal ha' Ubuntu fjernet, eller et hvilket som helst andet styresystem for den sags skyld - jeg har aldrig haft Vista, men går ud fra at man får samme mulighed som med XP, så du starter blot din maskine med din Vista i, så kommer den frem til på et tidspunkt hvor du skal vælge partition, og der kan du blot slette den hvor Ubuntu er installeret på, og så installere Vista på den...

Hvis ikke det er muligt, så brug G-parted, eller et andet widows partitioneringsprogram til at smide Ubuntu versionen ud, og så installer din Vista :)

Mange hilsner
Carsten
Ormen
Geografisk sted: Trekantsområdet

Indlæg af Ormen »

Det vil ikke kunne lykkedes for dig at bruge en Virutel Maskine til din Vista? Jeg bruger selv VirtualBox med en XP til det som ikke lige vil spille med Ubuntu. F.eks. Play fra TDC, og efterfølgende fjernelse af DRM.
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!