Hotmail gennem Evolution

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Vinder
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Hotmail gennem Evolution

Indlæg af Vinder »

Jeg er desværre så håbløst gammeldags at jeg stadig har en hotmail-adresse :cry:
Så i guiden andetsteds på forum at det var muligt at bruge Evolution til at se sin hotmail-mailbox og tænkte at dette måtte prøves. Jeg fulgte guiden slavisk, men da jeg kom til at skulle bruge kommandoen "sudo gedit /etc/inetd.conf" viste konfigurationsfilen sig at være tom. Jeg kopierede dog alligevel de to linier der nævnes i guiden ind i filen og gemte denne. Med den sidste kommando fik jeg beskeden om at installationen var i orden (præcist som der nævnes i guiden).

Herefter startede jeg Evolution og satte mail-kontoen op som beskrevet. Når jeg prøver "Send/modtag" får jeg imidlertid en fejlmeddelelse der lyder:

Kan ikke tilslutte POP-serveren 127.0.0.1. Fejl ved afsendelse af adgangskode: -ERR unable to find folder inbox on remote server.

Er der nogen der kender en løsning på problemet?

PS: Jeg går ud fra at den adgangskode der spørges efter når jeg forsøger at sende/modtage er min adgangskode til hotmail-adressen?
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
Vinder

Re: Hotmail gennem Evolution

Indlæg af Vinder »

Uups, jeg fik vist lagt mit spørgsmål i den forkerte tråd. Er der en af redaktørerne, der vil flytte dette over i Opsætnings-tråden?

En tillægsoplysning til mit spørgsmål er at jeg godt kan sende fra Evolution med de satte parametre, men jeg kan altså ikke få adgang til at tjekke mails.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Vinder skrev:Kan ikke tilslutte POP-serveren 127.0.0.1. Fejl ved afsendelse af adgangskode: -ERR unable to find folder inbox on remote server.
Er det ikke den lokale PC server? Jeg tror du skal have ændret det til din HOTMAIL POP adresse her: rediger/indstillinger/rediger/modtagelse af e-post

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Så er tråden flyttet.
Som Stra siger, så er 127.0.0.1 din lokale interne server (loopback) - så den kommer du ikke ud i den store verden med.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Vinder

Indlæg af Vinder »

Hej. Jeg er da glad for at I er enige :)

Jeg har som sagt fulgt guiden som Wrapper linker til i sin tråd med "Links til eksterne guides og HowTo's", dvs. http://www.ubuntugeek.com/send-and-receive-your-hotmail-messages-through-evolution.html. Netop opsætningen af Evolution er nøje beskrevet og her bruges der altså kun den nævnte adresse 127.0.0.1.

Som nævnt kan jeg godt sende fra Evolution med den beskrevne opsætning, så på en eller anden måde er der hul igennem til omverdenen.

Er der en her på forum, der har filen /etc/inetd.conf med indhold? Som nævnt var min fil tom efter at have fulgt guiden, men alligevel blev der meldt at installationen var ok. Jeg ved ikke om dette har noget med problemet at gøre, men har ikke rigtig andre ideer, da guiden i øvrigt blev fulgt slavisk.
Stra

Indlæg af Stra »

Vinder skrev:Er der en her på forum, der har filen /etc/inetd.conf med indhold? Som nævnt var min fil tom efter at have fulgt guiden, men alligevel blev der meldt at installationen var ok. Jeg ved ikke om dette har noget med problemet at gøre, men har ikke rigtig andre ideer, da guiden i øvrigt blev fulgt slavisk.
Her er hvad der står i min /etc/inetd.conf efter installation
pop3 stream tcp nowait nobody /usr/sbin/tcpd /usr/bin/hotwayd
Så du kan da forsøge at sætte den ind.

Stra
stra
Vinder

Indlæg af Vinder »

Tak Stra.

Den linje har jeg også stående efter at have kopieret den ind. Herudover har jeg kopieret linjen "2500 stream tcp nowait nobody /usr/sbin/tcpd /usr/bin/hotsmtpd" ind som beskrevet i guiden. Den skulle, som jeg forstår det, henvise til port 2500, som jeg så senere også bruger i opsætningen af Evolution.

Virker din installation og hvad bruger du i givet fald som "ekstern IP"? Hvordan finder jeg den Hotmail POP adresse, som du har henvist til tidligere?
Stra

Indlæg af Stra »

Vinder skrev:Tak Stra.

Den linje har jeg også stående efter at have kopieret den ind. Herudover har jeg kopieret linjen "2500 stream tcp nowait nobody /usr/sbin/tcpd /usr/bin/hotsmtpd" ind som beskrevet i guiden. Den skulle, som jeg forstår det, henvise til port 2500, som jeg så senere også bruger i opsætningen af Evolution.

Virker din installation og hvad bruger du i givet fald som "ekstern IP"? Hvordan finder jeg den Hotmail POP adresse, som du har henvist til tidligere?
Jeg har ingen hotmail, så det ved jeg faktisk ikke.

Hotmail POP3:
pop3hot.com
som du kan sprøve at ætte ind, som din pop3 server i indstillinger istedet for den anden.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=200408

Stra
stra
Vinder

Indlæg af Vinder »

Jeg er kommet frem til at mit problem kan skyldes at min mail-adresse er på Windows Live Hotmail. Ifølge dette link http://windowslivewire.spaces.live.com/Blog/cns!2F7EB29B42641D59!32413.entry er der endnu ikke adgang via POP3 til mailboxen i Danmark.

Jeg har prøvet at ændre indstillingerne for indkommende mail som beskrevet i linket og så ændres fejlmeddelelsen til at der ikke er pop3 adgang. Udgående post virker dog med de oprindelige indstillinger.

Det var egentlig min ide at lade denne tråd ligge nu og så måske tage den op, når der kommer pop3-adgang til Hotmail i DK.

Burde der ikke laves en tilføjelse/opdatering i Wrappers tråd med "Links til eksterne guides og HowTo's", eller hvordan styrer I at indholdet på forum holdes opdateret?
Kantastisk
Geografisk sted: Nørrebro, København

Indlæg af Kantastisk »

jeg modtager e-post helt fint med pop igennem en hotmail konto via. evolution, så det er muligt. At inetd.conf var tom er normalt.

jeg ved dog ikke, om jeg kan give dig noget hjælp. :( jeg går ud fra, at din inetd.conf ser sådan ud

Kode: Vælg alt

pop3      stream   tcp   nowait   nobody   /usr/sbin/tcpd /usr/bin/hotwayd
2500      stream   tcp   nowait   nobody   /usr/sbin/tcpd /usr/bin/hotsmtpd

(med eller uden -r efter første linie)

og at du i øvrigt har fulgt guiden slavisk, dvs. installeret inetutils-inetd og derefter hotway og hotsmtp.
-og at din pop-server er sat op efter guiden, uden stavefejl i noget:

Kode: Vælg alt

Email Address: xxx@hotmail.com (fill in your normal e-mail address that you use to login to hotmail)

Receive Server type: POP
Server: 127.0.0.1
Username: xxx@hotmail.com (same as above)
Security: No encryption
Authentication type: Password
(Remember password checkbox is up to you)
dixi
Vinder

Indlæg af Vinder »

Jeg er næsten sikker på at alt skulle være skrevet korrekt og ja, indholdet af min inetd.conf er identisk med det du viser.

Så vidt jeg har kunnet læse på diverse fora, så kan det være muligt at læse fra ældre hotmail-konti - altså før Windows Live Hotmail. Kører du Live Hotmail eller...?
Kantastisk

Indlæg af Kantastisk »

jeg kører med Windows Live Hotmail, ja. har ikke nogen ideer til hvad der kunne være galt :|
dixi
Kantastisk

Indlæg af Kantastisk »

Her er lige en opdatering. Modtagelse af live hotmail gennem Evolution burde virke alene med indstillingerne:

Modtagelse af e-post:
Servertype: POP
Server: pop3.live.com
Brugernavn: "din e-mail"
Brug sikker forbindelse: SSL-kryptering
Godkendelsestype: adgangskode

Afsendelse af e-post:
Servertype SMTP
Server: smtp.live.com
Hak i "Server kræver godkendelse"
Brug sikker forbindelse: TLS Kryptering
Godkendelsestype: Simpel