Computer går ned!

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
OleAndersen
Geografisk sted: Horsens

Computer går ned!

Indlæg af OleAndersen »

Hej

Jeg har en pc, som konstant går ned, specielt når der spilles på den eller den presses lidt generelt.

Her er hardware:

4Core1600p35-wifi+
Core Duo 2 E6550
Ram Corsair xms 2x2048 mb
Hdd Samsung 250gb
Grafik Asus 7600gs silent 512mb.

Computeren slukker/ rebooter simpelthend, og der er ikke noget at gå efter - den slukker
helt umotiveret!

Jeg har gjort følgende :
Memtestet rammene, og prøvet med andre ram - hjalp ikke
Skiftet hdd ud med 2 andre - hjalp ikke
købt ny PSU med 450W - hjalp ikke
Skiftet grafikkort ud med andet (ati) - hjalp ikke
Formateret, og geninstalleret - hjalp ikke
opdateret bios, og sat ram-volt op - hjalp ikke
har opdateret chipset drivere -hjalp ikke

Nu er der så kun bundkort og processor tilbage.....
Men hvordan finder jeg problemet? For jeg bliver nok nødtil at købe en af delene igen...
Har kørt cpu-burn in, og den er crashet 1 gang af 3 forsøg.

Jeg søger at finde problemet, eller en metode til at sikre mig at jeg køber det rigtige hardware.

Håber der er nogle der kan hjælpe?
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Computer går ned!

Indlæg af soundpartner »

mit bud ville være at det var strømforsyningen som ikke kan levere strøm nok, men da du har prøvet at skifte den så er det nok ikke problemet.
mit næste bud ville være varme. prøv at pille siden af computeren og sæt en blæser på (alm bord ventilator eller lignende) så den sørger for udskiftning af luften inde i kabinettet.
Hvis den så ikke går ned så ville jeg investere i en bedre cpu-køler og evt noget køling af kabinettet generelt
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
OleAndersen

Indlæg af OleAndersen »

/soundpartner

Jeg har skiftet cpu-køleren med en 120mm, og lagt nyt pasta under + at jeg har installeret en kabinetblæser, og kører udenkabinet-siden, da jeg selv troede det var temp. problemer.

Ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op....har også prøvet at stille en "fan" foran computeren, og det hjalp ikke.
Men én ting er sikkert, og det er at hvis jeg spiller 3d spil, så går den helt sikkert ned indenfor 30min. Ved alm brug kan der gå flere timer.
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

OleAndersen skrev:Hej

Jeg har en pc, som konstant går ned, specielt når der spilles på den eller den presses lidt generelt.

Jeg vil æde min gamle hat på at det er varmeproblemer, men også at din processor/bundkort har lidt skade varmen.

Hvis sådan noget hardware bliver udsat for voldsom varme, kan man risikere at noget af materialet "smelter" og laver kotslutninger. Og det kan ikke repareres.

Jeg ville nok prøve og se om jeg kunne låne en processor et andet sted bare for at se hvad der sker. Hvis computeren kører fint herefter kan du jo konkludere at CPU'en har store problemer.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
OleAndersen

Re: Computer går ned! - LØST

Indlæg af OleAndersen »

lidt sent at lukke tråden, men cpu´en var problemet. Den var seipelthend defekt!