Jeg har en virtuel ubuntu-server 8.04 som har mistet netværksforbindelsen.
jeg har fundet en guide som måske kan løse problemet, men da jeg ikke har nogen netforbindelse skal jeg have fundet en anden vej at få lagt programmet ind lokalt på det virtuelle ubuntu.
samtidig kører jeg 8.10 på min normale pc. jeg skal have hentet følgende (i 8.04 version) via en 8.10 uden at installere:
så fjernes pakken og alle konfigurationsfiler til programmet
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Træls problem, men ser jo ud til at kunne løses. Hvordan kan du få forbindelse til den virtuelle server? CD-ROM, USB? Du er nok nødt til at smide .deb filen på en af delene og kopiere den til det virtuelle miljø.
Purge i kommandoen sørger for en fuldstændig fjernelse af program og filer. Du er nødt til at modificere kommandoen lidt a la
det er en ubuntu server på arbejdet, som kører endnu en ubuntuserver virtuelt via virtualbox.
dvs. hvis jeg skal koble mig op på den skal jeg via en windows maskine koble op via netgear vpn (netgear har ikke en kompatibel vpn klient til linux) og så fjernstyre ubuntuserveren med vnc og køre den virtuelle server der. Møg besværligt, når man altså sidder hjemme.
Men for et øjeblik fik jeg netforbindelse og fik prøvet at purge og reinstallere pakken, men det hjalp ikke meget. tror den virtuelle server er ødelagt for den laver noget andet rod, med at den hænger ved opstart, så måske jeg skulle installere den forfra med 8.10. desværre havde jeg lige fået sat den op til openexchange og fået den til at fungere med vore mailsystem.
Men det bliver nok en om'er.
Med venlig hilsen Thomas Johansen ----------------------------- Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl