Hej er på udkig efter et simpelt mce jeg kan bruge til mine billeder, musik og film
har ikke behov for at kunne optage and stuff!
Har forsøgt med flere uden held!
Mythtv - kunne jeg slet ikke få til at starte orgentligt
XBMC - kører lidt langsomt og får sort skærm når jeg prøver at starte en film og kan herefter intet gøre
Elisa media center - kører mega langsomt... også under afspildning af film
Ved ikke om det bare er puteren der er noget skod?... Virker jo ellers fint hvis de bliver kørt uden om et mce!
2600mhz pentium 4, 768mb ram 128mb nvidia
Håber nogen har et forslag! : )
/Ulrik
simpelt mce
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: simpelt mce
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Ulzu skrev:Hej er på udkig efter et simpelt mce jeg kan bruge til mine billeder, musik og film
har ikke behov for at kunne optage and stuff!
Har forsøgt med flere uden held!
Mythtv - kunne jeg slet ikke få til at starte orgentligt
XBMC - kører lidt langsomt og får sort skærm når jeg prøver at starte en film og kan herefter intet gøre
Elisa media center - kører mega langsomt... også under afspildning af film
Ved ikke om det bare er puteren der er noget skod?... Virker jo ellers fint hvis de bliver kørt uden om et mce!
2600mhz pentium 4, 768mb ram 128mb nvidia
Håber nogen har et forslag! : )
/Ulrik
Mit bud er at du har for lidt RAM, og at din computer derfor gemmer noget hukommelse på harddisken.
Sådan tjekker du det:
- Prøv at starte Systemovervågning fra System | Administration - menuen.
- I Systemovervågning: Klik på Resurser fanebladet.
- Kig i den miderste kolonne, efter den grønne SWAP kurve, ændrer den sig når du starter dit program? Hvis den gør det mangler din computer RAM!
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Geografisk sted: Køge
der er også freevo.
det er meget simpelt og er indenfor dine krav.
kan installeres via i tilføj/fjern.
du kan se der her i funktion:
http://www.youtube.com/watch?v=-4w9fkXYjOk
og du kan læse mere her:
www.freevo.org
hvor der også kan hentes en livecd.
det er meget simpelt og er indenfor dine krav.
kan installeres via i tilføj/fjern.
du kan se der her i funktion:
http://www.youtube.com/watch?v=-4w9fkXYjOk
og du kan læse mere her:
www.freevo.org
hvor der også kan hentes en livecd.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
-
Efter at have forsøgt med alt hvad jeg kunne finde til linux blev valget aligevel windows med xbmc! Kunne simpelhen ikke finde noget der kørte orgentligt...
Men tak for jeres forslag! : )
EDIT: Skulle måske lige lige tilføje at freevo så ud at at være ok til mit behov men fandt så også ud af min segate free agen 1.5tb externe hdd ikke snakker for godt med linux : (
/Ulrik
EDIT: Skulle måske lige lige tilføje at freevo så ud at at være ok til mit behov men fandt så også ud af min segate free agen 1.5tb externe hdd ikke snakker for godt med linux : (
/Ulrik
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Ulzu skrev:Efter at have forsøgt med alt hvad jeg kunne finde til linux blev valget aligevel windows med xbmc! Kunne simpelhen ikke finde noget der kørte orgentligt...
/Ulrik
Hej Ulrik.
Du forsøgte, men prøv alligevel igen om nogle år.
Der er pt en mindre flok af Linux kerne udviklere som for tiden er travlt beskætiget med at få hardware som ikke tidligere var tilgængeligt for Linux til at virke under Linux.
Til den tid kan det være at Linux (og dermed Ubuntu) vil køre endnu bedre på mere forskelligartet hardware end det er tilfældet idag.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags