Har lavet en unallocated del på min HD på 52 GB ca. og prøvet igen, men får stadig samme fejl?
Nogen der kan give mig et clue til hvad jeg gør galt eller overser?
Har været gamle indlæg igennem og syntes ikke jeg kunne finde nogen hjælp i de lignende problemer!
Mange tak.
Skrev dette tidligere->
"Når jeg starter installationen når jeg til der hvor jeg vælger mit "drev" og så kommer der følgende fejl:
>Intet rodfilsystem.
>
>Der er ikke defineret noget rodfilsystem.
>
>Ret dette fra partitioneringsmenuen.
Forstår ikke helt hvad fejlen går ud på?
Og hvor er partitioneringsmenuen?
Mange tak."
Fejl: Intet Rodfilsystem?
-
- Geografisk sted: Kolding
-
Re: Fejl: Intet Rodfilsystem?
Frost skrev:Har lavet en unallocated del på min HD på 52 GB ca. og prøvet igen, men får stadig samme fejl?
"Når jeg starter installationen når jeg til der hvor jeg vælger mit "drev" og så kommer der følgende fejl:
Hvad vælger du når du får muligheden for at vælge..?
Formoder at du vil køre dual boot Windows/Ubuntu siden du skriver om et ikke-allokeret område på harddisken. Ved installationspunktet "Klargør diskplads" skal du sætte prik i "Guidet - benyt den størst sammenhængende fri plads" og derefter klikke på "Fremad".
Bemærk at ikke-allokeret skal tages bogstaveligt. Altså skal du ikke have oprettet en tom partition til Ubuntu.
Mvh. - Balder
-
- Geografisk sted: Kolding
Nu virker det!?
Jeg gav det et sidste forsøg inden jeg hoppede i seng, og så virkede det self.
Men tak for hjælpen.
Mvh. B. Frost
Men tak for hjælpen.
Mvh. B. Frost
-
- IRC nickname: It_newbiie
Hey hvad endte du så med at gøre?
For jeg har præcis samme fejl... hjælp hjælp...!!
For jeg har præcis samme fejl... hjælp hjælp...!!
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hej og velkommen til forum
denne tråd er 1½ år gammel, så du får nok bedre hjælp ved at oprette en helt ny tråd og beskrive problemet og hvilken pc du har.
denne tråd er 1½ år gammel, så du får nok bedre hjælp ved at oprette en helt ny tråd og beskrive problemet og hvilken pc du har.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing