antivirus
-
- IRC nickname: fotofinn
antivirus
Hej og godt nytår nu virker alt med ubuntu og jeg overvejer at sætte ubuntu på en pc til så har jeg kun 3 pc er tilbage med skod Xp ret skal være ret jeg har kun haft problemer når jeg en meget sjælden gang har skullet geninstalere og det var den frække måde man skal aktivere på hvad fanden bilder de sig ind. Nå men til spørgsmålet findes der antivirus programmer til ubuntu helst noget der ligner Avira på forhånd tak
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: antivirus
Der findes flere forskellige antivirus-programmer til Linux. Men du har ikke det store at bruge programmerne til, da Linux praktisk talt er immun over for vira. Eneste grund til at installere antivirus-programmer er hvis du forwarder mange mails til brugere af Windows. Ellers er du bedst hjulpet helt uden. Firewall behøver du heller ikke tænke på under Ubuntu. Den er bygget ind i kernel, og du har både SELinux og Apparmor som default.Så du skulle være rimelig godt sikret selv med en ren install/ny install.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
- Geografisk sted: Fredericia
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=86
generelt - det ville det have klædt dig lige at køre en søgning her på forum. Der er MANGE artikler her efterhånden der fortæller at det IKKE er nødvendigt med Antivirus på Linux.
generelt - det ville det have klædt dig lige at køre en søgning her på forum. Der er MANGE artikler her efterhånden der fortæller at det IKKE er nødvendigt med Antivirus på Linux.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Tråden er flyttet til "Programmer" da der i højeste grad er tale om et on-topic indlæg
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
De fleste anit-virus programmer til GNU/Linux søger alligevel kun efter Windows vira, som ikke har nogen påvirkning på dit system.
Når en tråd er løst så marker den løst