Sidste spørgsmål angående "Slitage af hardisk"

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Kestol

Sidste spørgsmål angående "Slitage af hardisk"

Indlæg af Kestol »

Hej folkens,
Har snakket lidt med brugere af ubuntu osv...
Men de siger at man ikke behøver tage sig af at følgende stiger med mere end 7 efter 15 minutter.

193 Load_Cycle_Count 0x0012 093 093 000 Old_age Always - 728881

Vis i vil sige jeres mening som jeg virkelig ville være tak nemmelig for.... Så læs min tråd her...

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=793745

Jeg ville virkelig blive glad for vis nogen ville sige lidt til det :mrgreen:
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Re: Sidste spørgsmål angående "Slitage af hardisk"

Indlæg af sådanUBUNTU »

7 cycles på 15 minutter... tjah, det er vel ikke alarmerende. Men kør bare fixet for en sikkerheds skyld. Det gør ingen skade, og hvis man fortryder, er det ikke sværere at vende tilbage end at slette tre filer i systemet.

Meget sjovt at se alle hornblæserne i aktion på ubuntuforum. Til forsvar for Ubuntu. trut, trut.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
Kestol

Indlæg af Kestol »

Ja :mrgreen:

Okay jeg kører fikset... :mrgreen:
Og vis så kan jeg bare slette de 3 filer :mrgreen:
Hvor ligger de sig så de 3 filer?

Det jeg er mest bekymret for er ændring i bios :|

Og jeg vil vel ikke få battery/heating issues ved det?
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

med mindre du begynder at overclocke din cpu eller ram tror jeg ikke du kan lave noget virkeligt lort.

Strømstyringen er på chipniveau, når du styrer det gennem BIOS. Det vil sige at det er det som systemet falder tilbage på, hvis det ikke får ordrer af styresystemet. Problemet med bærbare er at det ikke altid er sådan at BIOS tillader sig selv at blive overskrevet.

SÅ ved at slå det fra i BIOS så bliver det styresystemets indstillinger der tager over.

Det er også derfor at det oprindelige problem - Ubuntu slår harddisken ihjel - var forkert. BIOS slog harddisken ihjel - fordi man fra Ubuntu's side havde valgt at hardwareproducenterne havde styr på dette. Det var så bare ikke virkeligheden. Lykken er jo så at man som Ubuntu/linux bruger kan gøre noget ved problemet her og nu fordi systemet er åbent.

BIOS som et problem er voldsomt opreklameret. Men der gælder selvfølgelig samme regel der som alle andre steder - gør det kun hvis du ved hvad du gør - eller hvis du har fået at vide at det løser problemet.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Indlæg af sådanUBUNTU »

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... +bug/59695

Så er der endelig kommet en opdatering, der adresserer "slitage af harddisk-problemet". :) Opdateringen er frigivet via opdateringshåndtering. Så bør der ikke være brug for bekymring mere :D
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
PerSimonsen
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Indlæg af PerSimonsen »

Når jeg prøver den kode af, til at tælle cycle's. Så har den ikke talt nogen på et kvarter. Det er vel super ? Eller hur.
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!
Jakob77
IRC nickname: Jakob77

Indlæg af Jakob77 »

.

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan hidse mig selv op til en bekymring om, hvorvidt Ubuntu er mere hård ved harddisken end Windows.
Skulle der være noget om snakken, så er det selvfølgelig uheldigt, men jeg er overbevist om, at det ikke er graverende, eller at det nok skal blive rettet.

Derimod har jeg ofte tænkt på, hvor meget det må slide på en harddisk, at der ofte skal køres antivirusprogrammer og andre sikkerhedsprogrammer.
Så når der falder hvile på situatonen, og vi når årets slutning, så ved jeg nok godt hvilket styresystem, der har slidt mest på harddisken.....

Kom igen Windows...!.. :shock: :wink:

.