Det er lidt synd, det som skete med denne tråd, for Soundpartner har nogle relevante pointer efter min mening.
Personligt, er jeg dog ikke enig i det hele, og jeg synes heller ikke kritikken er helt berettiget, da ingen forlanger at alle altid gør det perfekt. Vi er alle frivillige, og den eneste måde hvor på vi kan få det 'rene og suprt-professionelle' support-forum på, er ved at lave meget stramme regler og retningslinjer for hvordan man skal yde hjælp.
Det har vi ikke tænkt os at gøre. Heller ikke selvom det i visse tilfælde betyder, at en bruger måske ikke får optimal hjælp. Men omvendt tror jeg vi i det lange løb for mere credit for at være nogle ildsjæle i vores hjælp og support, end hvis bare var hurtige, kontante og klinisk tekniske i vores hjælp.
Hvis vi skulle vælge den super-professionelle approach til supporten, ville det være nødvendigt at diktere hvordan man hjælper. Så kunne man forestille sig, at et diktat ville lyde, at
man ikke må terminalen i sin guide, medmindre absolut nødvendigt. Og selvom jeg personligt synes det er en god guideline, så kunne jeg ikke drømme om, at det skulle
dikteres, hvordan man ydede support.
Udover at lovgivningen skal overholdes, så er
forummets eneste ubøjelige krav, at man behandler hinanden med
respekt. Det vil sige at man taler ordentligt til og om hinanden, og hvis man ikke kan det, så skal man helt lade være med at skrive noget, eller i yderste konsekvens holde op med at komme på forummet.
Man er velkommen til at have divergerende meninger, sålænge det holdes i en god tone.Der er andre sites og forums, hvor det er helt normalt og tilladt at svine hinanden til. Dem vil jeg i stedet anbefale man bruger, hvis det er den slags sprogbrug, man har brug for at føre. Men det virker langt mere uprofessionelt, end noget som helst andet, overfor nye brugere.
@soundpartnerKan du ikke tage fat i mig på IRC (mpih) engang vi støder på hinanden, eller smide mig en pb eller mail? Lad os få snakket den her situation igennem, så vi kan få afklaret de problemer der måtte være mellem dig og andre, eller hvad der end kunne være galt...
Og ja det er nok lidt
hippie-agtigt at tale om tingene, men selvom hippierne ikke havde ret i at snabelsko er flotte, så havde de ret i, at det er en god ide at løse problemer fremfor at eskalere dem
Alle andre er i øvrigt også velkommen til at kontakte mig eller en anden fra staff, hvis der er problemer med andre forumbrugere, eller andre problemer vi skal håndtere. Tænk i hvert fald lige over hvordan det ser ud for nye brugere, hvis sådanne person-ting postes i det offentlige forum. Hvis det drejer sig om problemer, som man af en eller anden grund ikke vil gå til staff med, så post det i stedet på Ubuntu Danmarks mailingliste, hvor problemet i sidste instans kan tages op på IRC mødet, hvis det er helt galt.