Ubuntu skærmbilledet på en Tojiba tablet PC ?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
John Paustian
IRC nickname: Paustian
Geografisk sted: Gladsaxe

Ubuntu skærmbilledet på en Tojiba tablet PC ?

Indlæg af John Paustian »

Hi

Jeg har måttet installere Ubuntu 8.10 interepid på en harddisk på en ældre Fujitsu Amilo og flyttet disken over i min nyligt arvede Toshiba Portege PP350E (3500 serien) på grund af at tosbibaen ikke umiddelbart kan boote fra en USB-CD/DVD........Mit problem er så at når Ubuntu 8.10 er loadet ind og der er logget ind fylder skærmbilledet kun ca. 75% af skærmen ........... Mon der er nogen har
der har et tip eller og måske en måde at reloade (X-server må det være) for at få dette helt på plads ?

JP

/John
Casper Hansen

Re: Ubuntu skærmbilledet på en Tojiba tablet PC ?

Indlæg af Casper Hansen »

John Paustian skrev:Hi

Jeg har måttet installere Ubuntu 8.10 interepid på en harddisk på en ældre Fujitsu Amilo og flyttet disken over i min nyligt arvede Toshiba Portege PP350E (3500 serien) på grund af at tosbibaen ikke umiddelbart kan boote fra en USB-CD/DVD........Mit problem er så at når Ubuntu 8.10 er loadet ind og der er logget ind fylder skærmbilledet kun ca. 75% af skærmen ........... Mon der er nogen har
der har et tip eller og måske en måde at reloade (X-server må det være) for at få dette helt på plads ?

JP

/John

Hej :)
- Kan du ikke skrive, hvilket grafikkort der sidder i?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
John Paustian

Casper Hansen skrev:
John Paustian skrev:Hi

JP

/John

Hej :)
- Kan du ikke skrive, hvilket grafikkort der sidder i?

Hej Casper.

Tak for svaret.
Der sidder et: Trident video accelerator cyberblade XP Ai1 v6.4230.22icd_ratotion_sew_dxva_tablet

Og Displayet er: Toshiba Internal 1024X768 Panel

Kan det bruges ?

JP

/John
Casper Hansen

Kan du ikke gå ind i en terminal og skrive:

Kode: Vælg alt

cat /etc/X11/xorg.conf 

og copy/paste resultatet herinde?

Kan være der er nogen andre, der kan få nytte af det. Noget siger mig, at du skal redigere i xorg.conf filen.
Billede

John Paustian

Casper Hansen skrev:Kan du ikke gå ind i en terminal og skrive:

Kode: Vælg alt

cat /etc/X11/xorg.conf 

og copy/paste resultatet herinde?

Kan være der er nogen andre, der kan få nytte af det. Noget siger mig, at du skal redigere i xorg.conf filen.

Hej Casper.
Jeg vil meget gerne skrive når det funker , prøvede dit udemærkede forslag som absolut ledte mig et par skridt videre og fandt en interesant fil i /usr/X11R6/X.0.org og lige tror jeg på at jeg kan finde hvad der går galt eller hvad maskinen ikke formår. Lige nu er det "fyraften" her og jeg siger mange tak for svaret og vender tilbage her så snart der er mere om dette.

God aften

JP

/John
Casper Hansen

[quote="John Paustian"
Hej Casper.
Jeg vil meget gerne skrive når det funker , prøvede dit udemærkede forslag som absolut ledte mig et par skridt videre og fandt en interesant fil i /usr/X11R6/X.0.org og lige tror jeg på at jeg kan finde hvad der går galt eller hvad maskinen ikke formår. Lige nu er det "fyraften" her og jeg siger mange tak for svaret og vender tilbage her så snart der er mere om dette.

God aften

JP

/John[/quote]

Det var så lidt :)
Billede

John Paustian

Casper Hansen skrev:[quote="John Paustian"
Hej Casper.

God aften

JP

/John

Det var så lidt :)[/quote]

Hi Casper

Ved hjælp af dit udemærkede bud på problemet

code:
cat /etc/X11/xorg.conf

fandt jeg ud af reconfigurere hele X11

code:
sudo dpkg-reconfigure -a xserver-xorg

som tog over 1 times tid , og der kan jeg se at fejlen ligger i det at indentificere displayet , men jeg er helt sikker på at en mere præciceret commando at kunne reconfigurere kun display og graphic card og
på langt kortere tid , men det var slet ikke forgæves fordi det gav mig virkelig et indblik ved at køre en hel recofigurering af X11 men uden lige nu at ha løst problemmet.

JP

/John
Casper Hansen

I din xorg.conf fil, hvad står der under driver?
Billede