Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Jarlen »

snigepige skrev:Man kan måske køre et IRL-rum hvor man kunne aftale at mødes over en kaffe eller whatever ind imellem hvis man sidder med en weekend på hånden man ikke ved hvad man skal stille op med? Jo bedre man kender hinanden jo mere gang kommer der vel i forum?


Ja, det var lidt det neglesaks har foreslået med en gløggaften. Jeg synes stadig det er en god idé, og håber da den bliver til noget inden alt for længe! :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Christian.Arvai »

Don S skrev:Som nævnt på mødet, så ville det måske være en idé, at have en form for månedligt tema (stickyfied tråd), når der kommer lidt mere aktivitet. Noget i stil med Monty Python-snak, jule-talk eller andre (delvist) upolitiske emner, der rammer en bred brugerskare.

Og jeg har så taget emnet med et månedligt tema op her viewtopic.php?f=12&t=5095
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Jakob77 »

.



Ved indgangen til forum står der:
--------------
Off-Topic
Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
--------------



Men hvor går man så hen, hvis man bare gerne vil råhyggesnakke om Ubuntu..?


Jeg vil gerne vide, om der sidder en lille mand for enden af en lang ledning og hjælper mig, når min installation driller. Men jeg kan ikke finde et passende forum at rejse spørgsmålet i. :wink:



.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Christian.Arvai »

Jakob77 skrev:Men hvor går man så hen, hvis man bare gerne vil råhyggesnakke om Ubuntu..?

Irc kanalen #ubuntu-dk-snak bliver flittigt benyttet til det formål, alle er velkomne og vi plejer at have det hyggeligt :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af snigepige »

christian.arvai skrev:
Jakob77 skrev:Men hvor går man så hen, hvis man bare gerne vil råhyggesnakke om Ubuntu..?

Irc kanalen #ubuntu-dk-snak bliver flittigt benyttet til det formål, alle er velkomne og vi plejer at have det hyggeligt :)


sådan of the top of your head, ved du så hvor der er et crahs-kursus i det der IRC - det ANER jeg nemlig ikke hvad er :oops:
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Christian.Arvai »

snigepige skrev:sådan of the top of your head, ved du så hvor der er et crahs-kursus i det der IRC - det ANER jeg nemlig ikke hvad er :oops:

det er en slags chatroom hvor vi snakker sammen, du kan læse mere om hvordan du kommer online i denne guide:

Guide til at komme på IRC med Xchat viewtopic.php?f=1&t=2851
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af snigepige »

merci monsieur :D
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af thj01 »

Jakob77 skrev:Men hvor går man så hen, hvis man bare gerne vil råhyggesnakke om Ubuntu..?


Råhyggesnak ligger nu i andre kategorier formig end lige Ubuntu. Der vil jeg sku hellere sidde over "beer" delen af freedomnotbeer!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Jakob77 »

.



Ubuntudanmark.dk er for mig i øjeblikket et land, der flyder med så meget mælk og honning, at det er svært at løsrive sig. :D

Jeg har nu gjort 3 stk ældre kasserede maskiner klar til brug for kontor og sikker internetsurfing primært i kraft af hjælpen fra dette forum.
Det er meget tilfredsstillende, at gode gamle maskiner kan genbruges næsten som de er, og det er imponerende, hvad Linux er ved at udvikle sig til.



Men jeg spekulerer da efterhånden lidt på, hvem der betaler til "ølbilen"...

Jeg ved godt, at "øllet" egentlig er gratis at kopiere, men når det skal fragtes fra "bryggeserveren" og hjem til "softwarekoholikeren", så koster det jo noget trafik på serveren.


Hvor meget belaster det mon økonomien for ubuntudanmark.dk , .com , freedomnotbeer.dk , soundpartner og flere andre...?

Hvor betaler man en skilling, så den fordeles nogenlunde retfærdigt mellem de forskellige godgørende domæner..?



.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Christian.Arvai »

Jakob77 skrev:Hvor meget belaster det mon økonomien for ubuntudanmark.dk , .com , freedomnotbeer.dk , soundpartner og flere andre...?

Hvor betaler man en skilling, så den fordeles nogenlunde retfærdigt mellem de forskellige godgørende domæner..?



Nu syntes jeg ikke vi skal blande penge og open source sammen, men hvis du vil støtte ubuntu økonomisk kan du melde dig ind i Foreningen af Danske Ubuntubrugere https://wiki.ubuntu.com/DanishTeam/Forening/Indmeldelse og donere et ekstra bidrag hvis du har lyst til det :wink:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af eitreach »

Damnit.. Jeg skal have betalt min kontingent.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af soundpartner »

Jakob77 skrev:.



Ubuntudanmark.dk er for mig i øjeblikket et land, der flyder med så meget mælk og honning, at det er svært at løsrive sig. :D

Jeg har nu gjort 3 stk ældre kasserede maskiner klar til brug for kontor og sikker internetsurfing primært i kraft af hjælpen fra dette forum.
Det er meget tilfredsstillende, at gode gamle maskiner kan genbruges næsten som de er, og det er imponerende, hvad Linux er ved at udvikle sig til.



Men jeg spekulerer da efterhånden lidt på, hvem der betaler til "ølbilen"...

Jeg ved godt, at "øllet" egentlig er gratis at kopiere, men når det skal fragtes fra "bryggeserveren" og hjem til "softwarekoholikeren", så koster det jo noget trafik på serveren.


Hvor meget belaster det mon økonomien for ubuntudanmark.dk , .com , freedomnotbeer.dk , soundpartner og flere andre...?

Hvor betaler man en skilling, så den fordeles nogenlunde retfærdigt mellem de forskellige godgørende domæner..?



.

nu kan jeg kun snakke for mig selv, men ku forestille mig at det også gælder andre.
Da jeg i sin tid som ung ubuntubruger (ok ok gammel men ny ubuntubruger) havde brug for hjælp så fandt jeg det på nettet i form af forskellige guides, samt support på blandt andet ubuntudanmark. da jeg gerne selv vil have hjælp hvis jeg skulle få et sådan behov så yder jeg naturligvis også noget retur.
mange af de guides jeg laver er baseret på egne noter fra install af systemer og de bliver hosted på min egen server stående i stuen. Serveren er kørende 24/7 da den også hoster andre filer (billedgalleri, filer til download af kunder og meget andet) som sådan så er der derfor ikke nogen ekstra udgifter forbundet med det
mange at de scripts jeg laver laver jeg ene og alene for at gøre det nemmere for mig selv at geninstallere eller installere. At jeg så ligger dem online gør bare at jeg også selv har lettere adgang til dem.
Som sådan kan man altså argumentere at alt det JEG gør gør jeg af egoistiske årsager. At det så også hjælper andre er jo kun en bonus
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Don S »

"Yde efter evne, nyde efter behov."
"Gratis mad smager bedre."
"Giv en mand en fisk, og han har mad til en dag. Lær en mand at fiske, og han har mad til resten af livet."


Det lever jeg efter. Og det er der mange andre der også gør. Og nogen der ikke gør.
Billede

Billede Billede
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Artificial Intelligence »

Hvis man virkelig vil have nogen hotte debatter/stærke meninger, kender jeg nogen gode temaer;

En af dem kunne være det her; viewtopic.php?f=2&t=5911

Det andet kunne være omkring hvordan nye linux-brugere ser på linux contra windows og hvilke fordomme der kan være. eg. hvis en fejl opstår i linux er det linux skyld, ikke brugeren og vice versa hvis det var Windows etc. etc.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af eitreach »

Don S skrev:"Giv en mand en fisk, og han har mad til en dag. Lær en mand at fiske, og han har mad til resten af livet."


"Build a man a fire, and he'll be warm for the day. Set a man on fire, and he'll be warm the rest of his life."
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393