Jeg har et problem med mit wireless, når jeg downloader.
Efter ca. 1 min. falder min hastighed til 150 fra 1400 kb/s.
Havde ikke problemer, da jeg kørte på samme maskine med XP PRO samme netkort. Netkort Intel PRO Wireless 3945 ABG, bærbar Zepto 6214W.
Driver er den Mint 6 installerer som standard.
Når jeg sætter netkabel i bærbar er der ingen problemer.
Jeg går ud fra at jeg kan få svar her til trods for at det er Mint jeg kører. Bagved er det jo Ubuntu 8.10
Download speed falder.....
-
- IRC nickname: persen61
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Download speed falder.....
hej
det er ikke fordi vi vil forbyde spørgsmål om andre distributioner, men det er trods alt et forum for Ubuntubrugere, og vi vil nødig have, at det bliver et supportforum for alle mulige distros.
Jeg vil derfor hellere anbefale dig at kontakte http://www.linuxin.dk/forum, hvor der med garanti er nogen, der bruger Linux Mint og som kan hjælpe dig.
det er ikke fordi vi vil forbyde spørgsmål om andre distributioner, men det er trods alt et forum for Ubuntubrugere, og vi vil nødig have, at det bliver et supportforum for alle mulige distros.
Jeg vil derfor hellere anbefale dig at kontakte http://www.linuxin.dk/forum, hvor der med garanti er nogen, der bruger Linux Mint og som kan hjælpe dig.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
http://www.speedtest.net/
- Test lige hastigheden der.
- Test lige hastigheden der.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Test lige hastigheden der.
Når jeg har lav hastighed på SABnzbd er min hastighed omkring 1Mbit forbindelse ved test.
Reset af wireless router genstart af Mint. Og vi er oppe på 14,5 Mbit igen.
Men som sagt før, når jeg har fast kabel på min bærbar er der ingen problemer.
Jeg har været inde og skrive på det andet forum, men der er dyb tavshed.
Man skulle jo tro at der er nogle der viste noget. Men åbenbart ikke.
Når jeg har lav hastighed på SABnzbd er min hastighed omkring 1Mbit forbindelse ved test.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
persen61 skrev:Jeg har været inde og skrive på det andet forum, men der er dyb tavshed.
Det kan vi jo tolke som at vi er mere aktive i supporten en linuxin.dk
Med venlig hilsen Christian
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Hastighedstestene er ikke troværdige med trådløst kort, men kun med kablet.persen61 skrev:Test lige hastigheden der.
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Der er ca 10.000 ting der kan påvirke din downloadhastighed. deriblandt er støj fra blandt andet andre wlan i nærheden, crt-skærme, dit fjernsyn, lystofrør, mikrobølgeovnen osv
en anden væsentlig faktor kan være kryptering og andre indstillinger i din router.
hvordan du kommer viddere har jeg ingen ide om da jeg ikke kender mint, men prøv at sørge for at din router/netkort ikke er for tæt på støjkilder. tjeck hvilken kanal dit trådløse net kører på og se om der er andre net i nærheden på samme kanaler osv.
en anden væsentlig faktor kan være kryptering og andre indstillinger i din router.
hvordan du kommer viddere har jeg ingen ide om da jeg ikke kender mint, men prøv at sørge for at din router/netkort ikke er for tæt på støjkilder. tjeck hvilken kanal dit trådløse net kører på og se om der er andre net i nærheden på samme kanaler osv.
-
Tak gode råd jeg vil lege videre