Hvis bare det var linux

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
thomasjohansen
Geografisk sted: Køge

Hvis bare det var linux

Indlæg af thomasjohansen »

sidder her og tænker "hvis bare det var linux".

Har en hp laptop der delvis er stået af, da skærm pludselig ikke virker. (kendt HP fejl)

Nu er jeg nød til at flytte harddisken over i en identisk laptop for at redde alle data.
Den skal være identisk, ellers kan windows ikke finde ud af maskinen.

Hvis det havde været linux kunne jeg bare have lavet et image af disken og kopieret det over på en tilfældig pc og booted op og så kunne arbejdet fortsætte, som intet var hent.

Hvis det ikke var fordi vi er bundet i hoved og r.. af windows kompabilitet så var vi forlængst hoppet over på linux, øv.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Casper Hansen

Re: Hvis bare det var linux

Indlæg af Casper Hansen »

thomasjohansen skrev:
Hvis det ikke var fordi vi er bundet i hoved og r.. af windows kompabilitet så var vi forlængst hoppet over på linux, øv.

Er det ikke lige præcis sådan nogle problemer, der gør, at man har skiftet over til GNU/Linux for længst? :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
thomasjohansen

I bilbranchen er der desværre en del værktøjer som kun fungerer i windows.

meeen, jeg kører test med en ekstra pc med ubuntu for at afgrænse mulighederne for et evt. fremtidigt skift.

samtidig bliver flere og flere af de specielløsninger, webbaseret så der er håb forude.

Mit største problem er faktisk et par databaser som er bygget på MS access med odbc tilknytning til vores server, men som jeg ikke selv har nok knowhow til at konvertere til openoffice.

Glæder mig ellers til den dag hvor alle MS office produkter bliver erstattet af openoffice.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

thomasjohansen skrev:

Så længe man finder sig i at programudbydere holder en fangen, jamen så er det jo sådan. Ellers må man jo som forhandler bede sine udbydere om at nedsætte prisen med de udgifter der er forbundet med at de kræver en windows løsning. så tror jeg HURTIGT at man fik andre løsninger på banen!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
thomasjohansen

Den holdning har jeg også men, da vi ikke selv er store nok til at stille de krav, har vi reelt kun den mulighed at enten vil vi have de muligheder de tilbyder eller også må vi undvære.

Og jeg ville gerne undvære men mine kollegaer er ikke helt enige.

men som sagt så bliver tingene mere og mere webbaseret og det åbner jo op for en helt ny verden.

et godt eksempel er et program som biltaksering ved skade.

Der er reelt kun et system på markedet og det er endda ikke engang beregnet til skadesværkstederne men kun til taksatorerne. det er så sidenhen blevet tilpasset en smule så det passede til skadesværkstederne, men har altid været et ufuldstændigt program. dette er efter 6 år nu endelig ved at komme i en webbaseret løsning.

Vi har også en fjernstyring (citrix løsning) til salgsafdelingen, hvor der bruges nogle forskellige windows connectors til bla. printudskrivning mv. ved ikke om disse eksisterer til linux.

Vi har et telefonsystem som også kun fungerer i windows.

Hvis jeg skulle kigge lidt i krystalkuglen, så vil vi nok om et år eller to have lidt flere linux maskiner inden for dørene foruden min test maskine og linux serveren der kører virtualisering.

Blandt andet overvejer jeg at lave en "kiosk" pc til ventende kunder, som selvfølgelig skal være baseret på ubuntu.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen