registrere sig på Freedomnotbeer.dk

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
thj01
Geografisk sted: Fredericia

registrere sig på Freedomnotbeer.dk

Indlæg af thj01 »

Jeg har genåbnet muligheden for at registrere sig på freedomnotbeer.dk

Jeg vil gerne have at så mange der bruger guiden gør det, da det også er lidt en motivationsfaktor for mig at vide hvor mange der bruger den.

Jeg vil også bede jer om at registrere jeg ved jeres rigtige navn. listen ligger ikke åbent fremme, og passwords ligger i en krypteret databasefil.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
thomasjohansen
Geografisk sted: Køge

Re: registrere sig på Freedomnotbeer.dk

Indlæg af thomasjohansen »

Hvis jeg må have lov til at udtrykke min subjektive holdning til ovenstående:

Jeg synes at din yderst gode guide, ikke bør være "lukket" inde på denne måde da jeg vil mene det kan afholde nogen fra at benytte denne.

Samtidig kan jeg godt forstå dit ønske om at opretholde motivationen for at bibeholde guiden samt at vedligeholde denne.
En anden mulighed kunne være googles analytics som er et super statistik værktøj hvor du kan se rigtig meget om dine brugere, dog ikke ned til individer, men tæt på.

Såfremt der er et økonomisk grundlag eks. for meget trafik eller lign. kan jeg godt forstå din begrænsning, men så kunne det være at guiden havde det bedre på eksempelvis ubuntudanmark.dk eller linuxin.dk? jeg er sikker på at der er flere der gerne vil give lidt plads til denne.

evt. var det uanset hvad, en ide at få hele eller en dele af din guide ind i det nye ubuntudanmark.dk site når det kommer op og køre.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

thomasjohansen skrev:En anden mulighed kunne være googles analytics
Sørger No script tilføjelsen i firefox for at de ikke får lov til hos mig :wink:

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

thomasjohansen skrev:Hvis jeg må have lov til at udtrykke min subjektive holdning til ovenstående:

Jeg synes at din yderst gode guide, ikke bør være "lukket" inde på denne måde da jeg vil mene det kan afholde nogen fra at benytte denne.

Samtidig kan jeg godt forstå dit ønske om at opretholde motivationen for at bibeholde guiden samt at vedligeholde denne.
En anden mulighed kunne være googles analytics som er et super statistik værktøj hvor du kan se rigtig meget om dine brugere, dog ikke ned til individer, men tæt på.

Såfremt der er et økonomisk grundlag eks. for meget trafik eller lign. kan jeg godt forstå din begrænsning, men så kunne det være at guiden havde det bedre på eksempelvis ubuntudanmark.dk eller linuxin.dk? jeg er sikker på at der er flere der gerne vil give lidt plads til denne.

evt. var det uanset hvad, en ide at få hele eller en dele af din guide ind i det nye ubuntudanmark.dk site når det kommer op og køre.

Jeg forstår ikke problemet.

Det eneste der sker ved en registrering er at man kan logge ind og .... se nøjagtigt hvad alle andre kan se.

Registreringen er altså slet ikke nødvendig for at bruge siden, men jeg har åbnet den for at kunne se omfanget af bruge.

Årsagen til at jeg gerne vil have at folk bruger deres rigtige navn er fordi alt netop foregår åbent.

Der er ingen restriktioner på at bruge guiden, og jeg har ikke lagt hindringer i vejen for at folk bruger det arbejde som jeg har lavet, har ladet mig inspirere af af andre, har "hugget" fra andre osv.

Guiden startede som min lille drejebog for hvordan man kan gøre det og er i dag endt som et godt sted at starten. Jeg har ingen ambitioner om at lukke noget inde. Jeg havde faktisk en lang guide her på forum viewtopic.php?f=11&t=1491&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=spare+str%C3%B8m men den var UMULIG at have overblik over. så derfor valgte jeg at bruge de 2-300 kr om året på at få min egen hjemmeside.

Angående google analytics - eller et hvilket som helst andet counter program. Jeg ved at der er mange brugere inde på min site ( har set over 30 brugere på sitet en enkelt gang :-) ) og det eneste jeg beder om er den lille anerkendelse at smide deres navn ind i registrerede brugere. Og så vil jeg sige - lidt anderledes end Stra - det rager INGEN hvor mange brugere jeg har på min hjemmeside - hverken google, microsoft eller andre.

Når jeg har sagt fri så mener jeg fri. - også friheden til ikke at ville lade sig registrere!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
thomasjohansen
Geografisk sted: Køge

Indlæg af thomasjohansen »

ok, jeg havde ikke forstået/checket at sidens indhold stadig kunne bruges uden login, da jeg kun checkede websiden overfladigt.

men godt det er på plads nu.

jeg ved endnu ikke om jeg vil registerer mig, da jeg har mere end rigelige af koder oppe i hovedet og at når jeg endelig besøger din side så er det fra en ny installeret pc.

Men vil pointere at jeg synes du har lavet en fantastisk guide og jeg har brugt den flere gange.

Ang. google har jeg altid haft den holding at de ikke skal have lov til at vide for meget, men samtidig giver de jo en del igen. Deres analytics er et godt værktøj for både dem og mig derfor har jeg ikke selv et problem med at bruge det.
Derimod er jeg ikke interesseret i at bruge deres webmail da den slags informationer er for private for mig.
Men det er en smagssag.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Vi flytter lige denne til Offtopic, da den ikke hører under Guides. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393