We are Ubuntu. You will be assimilated (Ny bruger af Ubuntu)

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Altruisme

We are Ubuntu. You will be assimilated (Ny bruger af Ubuntu)

Indlæg af Altruisme »

Strength is irrelevant. Resistance is futile. We wish to improve ourselves. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service ours

Sådan føltes det i hvert fald efter 2-3 år med min bror (Artificial Intelligence) uendelige plapren om Linux og Ubuntu!

Jeg ville egentlig bare sige halløj og sige at I nok kan se frem til spørgsmål af forskellig karakter da jeg er total uvidende om dette styresystem! Af samme årsag meldte jeg mig ind i dette forum.

Indtil videre er jeg i hvertfald MEGET tilfreds! Min computer kører hurtigere, jeg kan flytte rundt på alt og tilpasse til mine personlige preferencer!

Mvh.
Altruisme :)
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: We are Ubuntu. You will be assimilated (Ny bruger af Ubuntu)

Indlæg af eitreach »

Second of Two!

- Og velkommen til forum. AI virker som en kampfornuftig gut, og det ser åbenbart ud til at være familierelateret. 8)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Hurrraah!!! :mrgreen:

Ps. Du kan skrive hvordan det gik (godt, dårligt), hvilket problemer vi støtte på etc.
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Pihl »

eitreach
IRC nickname: eitreach

Indlæg af eitreach »

Det må være skud-jul, med alle de fantastiske Borg-referencer! <3

Freedom is irrele.. wait.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Altruisme

Indlæg af Altruisme »

Hehe - syntes bare Borg passede meget godt til hvordan AI har teet sig! ;)

Og tak for den varme velkomst! Sidder dog her og river mig i håret over at Ubuntu starter men der kommer ikke noget "desktop" frem :S Eller brugerflade eller man nu skal kalde det... Kun tekst som minder utrolig meget om Windows Dos... eeeek! Men må lige få fat i AI imorgen inden jeg tager hjem til københavnstrup....
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

Altruisme skrev:Strength is irrelevant. Resistance is futile. We wish to improve our programmes. We will add your design and technological distinctiveness to our own. Your programming will adapt to service ours

http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=82 skrev:For at citere fra Free Software Foundation "Hvad er Free Software", er de frihedsrettigheder i fri software defineret som:

* Friheden til at køre programmet til ethvert formål (frihed 0).
* Friheden til at studere, hvordan programmet virker og forandre det til dine behov (frihed 1). Adgang til program-koden er en betingelse for dette.
* Friheden til at redistribuere kopier, så du kan hjælpe din nabo (frihed 2).
* Friheden til at forbedre et program og udgive dine forbedringer til offentligheden, så hele samfundet har gavn af det (frihed 3). Adgang til program-koden er en betingelse for dette.

Borg er ren OpenSource. Det kan godt være at de (closedsource) spræller i nettet. Men de kan kæmpe imod alt det de vil!!

http://www.redhat.com/v/mov/TruthHappens.mov
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Altruisme skrev:Hehe - syntes bare Borg passede meget godt til hvordan AI har teet sig! ;)

Og tak for den varme velkomst! Sidder dog her og river mig i håret over at Ubuntu starter men der kommer ikke noget "desktop" frem :S Eller brugerflade eller man nu skal kalde det... Kun tekst som minder utrolig meget om Windows Dos... eeeek! Men må lige få fat i AI imorgen inden jeg tager hjem til københavnstrup....

Så virker det igen (fordømte ATI-kort, Nvidia FTW!).
Altruisme

Indlæg af Altruisme »

Yes så virker det igen! :) Fedt at det lykkedes mig at ødelægge det hele på én dag :lol: Men sådan er det vel når man giver en pillefinger opensource programmer :wink:
neglesaks
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Indlæg af neglesaks »

thj01 skrev:Borg er ren OpenSource. Det kan godt være at de (closedsource) spræller i nettet. Men de kan kæmpe imod alt det de vil!!

http://www.redhat.com/v/mov/TruthHappens.mov

Fremragende video. Er den lavet i Linux (i så fald, med hvilket værktøj?).

Der er dog to småting. Den ene er at 640K-citatet fra Bill Gates er af usikker oprindelse. Bg ser sig selv som computerverdenens orakel og skytsengel og vil naturligvis ikke indrømme at han nogensinde har udtalt det (og nej, jeg holder ikke den herre i specielt højt 'regard'). Men snopes.com bakker (bakkede - jeg kan ikke finde siden hos dem længere) ham op og siger at det ikke vides hvor citatet stammer fra. Wired har dog en historie:

http://www.wired.com/politics/law/news/1997/01/1484

Og fra afl her:

http://groups.google.com/group/alt.folk ... 0555bf35f4

Så er der en blogkommentar, der bygger på wikiquote:

http://imranontech.com/2007/02/20/did-b ... 640k-line/

Uanset om citatet er sandt eller falsk anser jeg ikek Microsoft for hverken et visionært eller innovativt firma. De har derimod været gode til at se andres gode ideer, samt bruge penge på advokater og patentrettigheder til at sikre deres hegemoni over computerverdenen.

Tilbage til videoen - ironisk at de slutter af med en bunke ulæseligt småtekst i legalese omkring copyright på videoen. Det er i mine øjne i nogen kontrast til Open Source ideen som de selv promoverer i samme video.
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

neglesaks skrev:
Tilbage til videoen - ironisk at de slutter af med en bunke ulæseligt småtekst i legalese omkring copyright på videoen. Det er i mine øjne i nogen kontrast til Open Source ideen som de selv promoverer i samme video.

Velkommen til amerika og deres lovgivning.

Jeg vil gætte på at årsagen til at der copyright tegn på til sidst ikke skyldes at det er ulovligt at bruge filmen, men at noget af filmaterialet er under licenser der gør at man skal sige hvem de rhar lavet det og at der er nogen der har givet RedHat lov til at bruge det.

Men det er faktisk også sådan i mange åbne licenser at man fortæller hvor materialet stammer fra!

Aner INTET om film, men ved da at mange film er produceret på linux - jeg mener at alle film fra Pixar er lavet på Linux.

Men om programmerne til det er frie, Opensource eller closed source aner jeg INTET om!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Don S
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Indlæg af Don S »

Tre hurtige facts om Linux i filmindustrien:
  • 95% af alle computere i Hollywood kører Linux.
  • De fleste større animations- og effektfilm efter 2002 er baseret på Linux.
  • Disney, Weta Digital, Pixar, DreamWorks og Sony Pictures er bl. a. kendt for at bruge Linux.
Billede

Billede Billede
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

Don S skrev:Tre hurtige facts om Linux i filmindustrien:
  • Disney, Weta Digital, Pixar, DreamWorks og Sony Pictures er bl. a. kendt for at bruge Linux.

det er så faktisk ikke helt rigtigt... de arbejder som oftest på silicon grafix maskiner som kører en avart af unix. de har så en stak renderfarme som køre ren unix. en del af deres frondends (bla) kører dog STADIG i windows-nt men bruger regnekræfter fra unix rentefarme
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Don S
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Indlæg af Don S »

soundpartner skrev:

det er så faktisk ikke helt rigtigt... de arbejder som oftest på silicon grafix maskiner som kører en avart af unix. de har så en stak renderfarme som køre ren unix. en del af deres frondends (bla) kører dog STADIG i windows-nt men bruger regnekræfter fra unix rentefarme

Bah, det var ikke hvad ham fyren fra CinePaint sagde på OSD.
Billede

Billede Billede
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

Don S skrev:
soundpartner skrev:

Bah, det var ikke hvad ham fyren fra CinePaint sagde på OSD.

well flint, flame med mere har tidligere været rent silicon grafix systemer (unix baseret) men kan i dag også køre på andre platforme. De kører dog stadig klart beds på silicon grafix maskinerne, og det er nok nogle af de mest brugte effekt systemer der findes.
works suiten (bla heavyworks), softimage 3d, avid med mere kører bedst på nt.

jeg har været med på en del reklame og musikvideoproduktioner. men jeg må da indrømme at det er nogle år siden. jeg ved at der blandt-andet er en dansker der forsker i at bruge en farm af playstation 3'er med linux da det skulle være den mest kosteffektive maskine på markedet for tiden. om der igennem de sidste 3 år skulle være sket et skifte mod linux på billige maskiner ved jeg ikke, men det var ikke sagen for 3 år siden i hvert fald

men om det er unix eller linux er vel som sådan sagen ligegyldig... jeg er bare glad for at windows slet ikke kan følge med...
for ca 8 år siden havde et firma her i danmark en farm af 12 pænt syge maskiner der kørte nt. farmens formål var rendering af effekter til 16mm og 32mm film og nu husker jeg ikke tallene præcist, men hvis vi går ud fra at farmen kunne rendere 1 frame i sekundet (ca. 2,5 minuters video i timen) så blev der med skiftet til unix frigjort så mange resourcer at den kunne arbejde ca 4-5 gange hurtigere og rendere en hel musikvideo (3½ til 4 minutter lang) på under en halv time. (forøvrigt til den nette sum af ca 8.000 kroner i timen)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede