Firefox lukker umotiveret ned
-
Re: Firefox lukker umotiveret ned
Har fjernet det hele og geninstalleret browseren og extensions. Ville naturligvis tjekke, at netbanken virker, og det gør den heldigvis - men jeg har to gang oplevet, at browseren, som tidligere, lukkede umotiveret i forbindelse med netbanken: Den første var det i forbindelse med login, den anden var det, da jeg browsede hen til siden. Det sker ikke hver gang.
Tyder det på et Java-problem?
-
- Geografisk sted: Valby
Schindler skrev:Har fjernet det hele og geninstalleret browseren og extensions. Ville naturligvis tjekke, at netbanken virker, og det gør den heldigvis - men jeg har to gang oplevet, at browseren, som tidligere, lukkede umotiveret i forbindelse med netbanken: Den første var det i forbindelse med login, den anden var det, da jeg browsede hen til siden. Det sker ikke hver gang.
Det kan det sagtens være. Ofte er det fejl i forbindelse med plugins som fx. java, flash eller udvidelsesmoduler, der får firefox til at lukke umotiveret. Det er selvfølgelig nemmest at finde synderen, hvis man kan genskabe nedbruddet. Ellers må du bare leve med det. Du kan også forsøge alternative browsere. Opera bygger så vidt jeg ved ikke på mozilla, så det er måske værd at prøve, selvom den ikke er open source. Men som sagt tyder det på et java-problem.
Det skal siges, at jeg selv benytter Firefox og kun ekstremt sjældent oplever nedbrud. For et par år siden skete det oftere.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
Foreløbig lever jeg også med det, og jeg ønsker ikke at skifte browser, da jeg er meget tilfreds med de funktionaliteter, Firefox. Det, som generer mig mest, er, at problemet ikke opstår de samme steder hver gang - som eksemplet med netbanken illustrerer. Kan det evt. hænge sammen med en af de tilføjelser, jeg benytter? Jeg har følgende:
Better Gmail 2
British English Dictionary
CS Lite
Dansk Ordbog
Download Statusbar
Download Helper
Foxmarks Bookmark Synchronizer
Groowe Search Toolbar
QuickRestart
RSS Ticker
Ubuntu Firefox Modifications
Better Gmail 2
British English Dictionary
CS Lite
Dansk Ordbog
Download Statusbar
Download Helper
Foxmarks Bookmark Synchronizer
Groowe Search Toolbar
QuickRestart
RSS Ticker
Ubuntu Firefox Modifications
-
- Geografisk sted: Valby
Nu spørger jeg lidt dumt. Kan du egentlig ikke forsøge at slette java 6 og nøjes med java 5?
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
Hmm, jf. dette indlæg om netbank:
viewtopic.php?f=11&t=3639&hilit=netbank+danske+bank
tror jeg, det kan blive et problem...?
viewtopic.php?f=11&t=3639&hilit=netbank+danske+bank
tror jeg, det kan blive et problem...?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
hvis du har danske netbank så er java 5 kun en fordel
-
Jf. tråden, jeg angav ovenfor, havde jeg java5 og java6 (bin og jre) installeret. Har fjernet java6-elementerne, og det ser umiddelbart ud til, at netbanken stadig virker. Men det første, der skete, efter at jeg havde fjernet disse elementer, og gik ind på siden til login til netbanken, var at browseren lukkede
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Schindler skrev:Jf. tråden, jeg angav ovenfor, havde jeg java5 og java6 (bin og jre) installeret. Har fjernet java6-elementerne, og det ser umiddelbart ud til, at netbanken stadig virker. Men det første, der skete, efter at jeg havde fjernet disse elementer, og gik ind på siden til login til netbanken, var at browseren lukkede
hvis jeg var dig ville jeg prøve at feglsøge en smule.
prøv at fjerne ALLE dine tilføjelser kører det så eller har du stadig problemer.
hvis problemet er væk så tilføj en eller to tilføjelser om dagen. når det går ned så ved du at det er en af de sidste tilføjelser der laver ballade og de kan prøve at fjerne disse og fortsætte.
da du purgede firefox slettede du så også .mozilla mappen manuelt? for ellers vil den mig bevidst blive liggende og kan stadig lave ballade hvis det er et sted deri der er problemer.
-
Jeg slettede også .mozilla-mappen. Vil prøve den omtalte fremgangsmåde.
-
...Nu fungerer Lightning-udvidelsen til Thunderbird til gengæld ikke: Først havde den kopieret alle mine kalendere, så de fremgik 3-4 gange hver i oversigten, men uden at jeg kunne se, hvad der stod i nogle af dem. Datoerne fremgår heller ikke i selve kalenderen. Så fjernede jeg den og ville geninstallere den, hvilket jeg også godt kan. Men jeg er ikke i stand til at tilføje kalendere. Den sædvanlige "Min kalender" fremgår end ikke. Når jeg højreklikker er muligheden "Ny kalender" ikke tilgængelig.
-
Ved nogen, hvor kalenderfilerne knyttet til de kalendere, jeg har (haft) opsat i Lightning, ligger henne? Min tanke er, at de måske kan være i .mozilla-thunderbird mappen, men kan ikke umiddelbart finde dem. Vil prøve at fjerne dem og se, om det hjælper.
På forhånd tak.
På forhånd tak.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Hvis det er en udvidelse til Thunderbird, så ligger den også i .mozilla-thunderbird. Men der kan være sket noget, så den ikke virker ordentligt. Prøv at installere den igen og se om det ikke hjælper.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Installere hvad igen? Thunderbird eller Lightning?
Thunderbird fungerer uden problemer, men Lightning virker altså slet ikke efter hensigten.
Thunderbird fungerer uden problemer, men Lightning virker altså slet ikke efter hensigten.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Schindler skrev:Installere hvad igen? Thunderbird eller Lightning?
Lightning - det skulle jeg måske have skrevet, men syntes at det var underforstået, da det var det, du spurgte til.
/Michael
---
---