Hej alle Ubuntu fans
Efter en omvej fik jeg endelig Ubuntu Linux 8.10 Intrepid Ibex op at køre på min gamle Performance Logic PC med en AMD Athlon XP2000+ 1667MHz CPU, 2x1024 MB RAM, Nvidia Geforce FX 5200 grafikkort med 128 MB RAM samt 2 stk Hitachi 320 GB harddiske med 8MB cache og 7200 RPM, og alt virker fint selv compiz.
Da jeg så skulle rippe musik fra mine Audio CD skiver med min favorit musik til mappen music via Rhythmbox og Sound Juicer, ja så går Ubuntu ned d.v.s alt fryser, lige meget hvad jeg taster eller forsøg på at bevæge musen ingen reaktion...
Der er en CD ROM brænder, DVD brænder og et DVD drev i computeren.
Det var også ved installation af Ubuntu Linux 8.10 Intrepid Ibex et problem, måtte bruge en gammel TDK CD ROM skive til at installere Ubuntu Linux 7.10 Gutsy Gibbon, så køre upgrade via internettet til Ubuntu Linux 8.0.4 LTS Hardy Heron og dernæst samme procedure til Ubuntu Linux 8.10 Intrepid Ibex....
Jeg er forbavset over at den nye Ubuntu Linux giver de problemer, men også Mandriva Linux 2009.0 og Fedora Core 10 har voldt mig lignende problemer....
Er der nogen der har en løsning på hvordan man så kan få rippet sine Audio CD skiver uden crash af hele systemet...
Har skrevet dette indlæg via den omtalte maskine!!!
Mvh
Preben Duus
Munkebo, Fyn
NB! Er tilfreds med Linux når det kører, men noget tyder på at Linux endnu ikke er helt klar til desktoppen, og det er synd da så meget jo ellers virker rigtig godt!!!
Rhythmbox & Sound Juicer crasher Ubuntu 8.10 ved RIP af CD
-
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Rhythmbox & Sound Juicer crasher Ubuntu 8.10 ved RIP af CD
Hejsa, og velkommen til forum
Trist at høre om dine problemer, men det er nu ikke Linux Ubuntu som er skyld i det. Du har et eller andet hardwareproblem, og jeg tror det er dine RAM som har en defekt.
Prøv at boote op på en Linux installations CD og kør memtest86 for at tjekke dine RAM. Skriv bagefter resultatet i en ny post.
Trist at høre om dine problemer, men det er nu ikke Linux Ubuntu som er skyld i det. Du har et eller andet hardwareproblem, og jeg tror det er dine RAM som har en defekt.
Prøv at boote op på en Linux installations CD og kør memtest86 for at tjekke dine RAM. Skriv bagefter resultatet i en ny post.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Warhawk skrev:Hejsa, og velkommen til forum
Hejsa Warhawk
Det var IKKE mine RAM der er defekte, har netop kørt memtest86, og den kørte i 2 timer men fandt ingen fejl!!!!
Hvad det så skyldes ved jeg ikke..... Venter på andre løsningsforslag......
Mvh Preben
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
preben1959 skrev:Warhawk skrev:Hejsa, og velkommen til forum
Hejsa Warhawk
Det var IKKE mine RAM der er defekte, har netop kørt memtest86, og den kørte i 2 timer men fandt ingen fejl!!!!
Hvad det så skyldes ved jeg ikke..... Venter på andre løsningsforslag......
Mvh Preben
jeg læser det som om dine drev ikke er helt nye mere.
jeg har ofte problemer med mine cd-rom brændere når de bliver ca et års tid gamle så er de ikke helt så præcise mere og jeg får at vide at 'master-cd'er jeg sender til udgivelse på pladeselskaber og til cd-producenter de indeholder fejl. Det er lidt det samme der sker for alm cd-drev med alderen omend de er knap så følsomme.
jeg skifter brænderen og er oppe aat køre igen så måske det var tid til at ofre de 100 kroner et nyt cd-rom drev koster
-
Har du prøvet med fx CD Player, som også er et program til at rippe med?
Når en tråd er løst så marker den løst