Langsom Firefox
-
- IRC nickname: Jakob Dreyer
Langsom Firefox
Halløjsa,
Jeg er godt igang med Ubuntu og har via en god guide, fået installeret alle de ekstra plugins man har brug for. Men jeg syntes at Firefox er umådeligt langsomt. Jeg har selvfølgelig været vant til Explorer.
Der er meget "venter på ..." og "overfører fra..."
Nogle steder må jeg give helt op, feks dr.dk, live tv!!
Er der andre der har samme erfaringer og evt. løsninger? Jeg må antage at Firefox er mindst ligeså hurtigt som Explorer, og man som "let bruger" af internettet er godt dækket ind med firefox?
Mvh Jakob
Jeg er godt igang med Ubuntu og har via en god guide, fået installeret alle de ekstra plugins man har brug for. Men jeg syntes at Firefox er umådeligt langsomt. Jeg har selvfølgelig været vant til Explorer.
Der er meget "venter på ..." og "overfører fra..."
Nogle steder må jeg give helt op, feks dr.dk, live tv!!
Er der andre der har samme erfaringer og evt. løsninger? Jeg må antage at Firefox er mindst ligeså hurtigt som Explorer, og man som "let bruger" af internettet er godt dækket ind med firefox?
Mvh Jakob
-
Re: Langsom Firefox
Er det alle dine browsere der er langsomme, eller kun firefox (f.eks. prøv at installere epiphany:
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install epiphany-browser
Senest rettet af Troels 2. jan 2009, 18:21, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Fredericia
hvad er det for en computer du kører på??
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
-
Halløjsa,
Jeg har indtil videre kun forsøgt med Firefox - jeg forsøger med den anden med det samme.
Det er et X-ONE pc mediacenter fra 2005.
MVh Jakob
Jeg har indtil videre kun forsøgt med Firefox - jeg forsøger med den anden med det samme.
Det er et X-ONE pc mediacenter fra 2005.
MVh Jakob
-
RAM?? Procesor?? HD?? grafikChipsæt??
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.
-
Halløjsa igen. Nu har jeg prøvet med den alternative browser og det virker stadig ikke særlig godt. Til forskel fra Firefox lykkedes det efter flere minutters venten at logge på Facebook, men vores netbank er håbløs, og dr's webtv virker heller ikke. Så det er helt klart maskinen den er gal med.
Netforbindelse. Vi har fullrate bredbånd, og de har leveret en router og så har vi en trådløs smc router til det trådløse net. Ubuntu maskinen kører på kablet net.
Jeg ved ikke meget om specifikationerne, men jeg har fundet den oprindelige faktura og den siger flg.:
X-ONE Mediecenter
Intel Pentium D 925, 3.0GHz, LGA775
2x 512 MB DDR-II 533 PC4300 DDR GeIL
250GB Samsung SATAII/7200 SP2504C
Hauppage WinTV-PVR-150MCE OEM LP
Samsung SH-S182D/RSMN RETAIL Hvid/Sort
***PROD Windows XP>>MCE05<< DK
nVIDIA DVD Decoder BRONZE for MCE
Og så er der efterfølgende puttet et digital tunerkort i. Windows MCE er 100% usmart med mindre man har kabeltv eller sattelit. Vi har bare stueantenne, og så tilbyder maskinen bare et analog tunerkort. Efter monteringen af de digitale tunerkort kom den næste overraskelse - windows mce kan ikke dekode de danske undertekster.
2 gange på 1 år er maskinen chrashed så at windows bliver beskadiget og skal reinstalleres. Windows kan ikke genkende partitionen og vi have en driver fra en floppy disk. Maskinen har ingen floppy drev og selv med et eksternt floppy duer det ikke. Man skal altså tilkoble et gammeldags floppy drev direkte i bundkortet.
Sådan noget kan jeg slet ikke, så jeg skal betale nogen for at hjælpe. Derfor har jeg besluttet at det skal være slut med Windows og kan vi ikke få Ubuntu op og køre så ryger maskinen ud til højre.
Positivt er det at starte med Ubuntu for det, sammen med dette gode forum, tvinger mig som bruger til at tage mere stilling til alting. Softwaren er gratis og man bærer derfor over med alle disse startvanskeligheder. Imod betalings software som driller - det er uacceptabelt.
Jeg håber du kan få noget ud af det jeg har skrevet om maskinen.
På forhånd tak
Jakob
Netforbindelse. Vi har fullrate bredbånd, og de har leveret en router og så har vi en trådløs smc router til det trådløse net. Ubuntu maskinen kører på kablet net.
Jeg ved ikke meget om specifikationerne, men jeg har fundet den oprindelige faktura og den siger flg.:
X-ONE Mediecenter
Intel Pentium D 925, 3.0GHz, LGA775
2x 512 MB DDR-II 533 PC4300 DDR GeIL
250GB Samsung SATAII/7200 SP2504C
Hauppage WinTV-PVR-150MCE OEM LP
Samsung SH-S182D/RSMN RETAIL Hvid/Sort
***PROD Windows XP>>MCE05<< DK
nVIDIA DVD Decoder BRONZE for MCE
Og så er der efterfølgende puttet et digital tunerkort i. Windows MCE er 100% usmart med mindre man har kabeltv eller sattelit. Vi har bare stueantenne, og så tilbyder maskinen bare et analog tunerkort. Efter monteringen af de digitale tunerkort kom den næste overraskelse - windows mce kan ikke dekode de danske undertekster.
2 gange på 1 år er maskinen chrashed så at windows bliver beskadiget og skal reinstalleres. Windows kan ikke genkende partitionen og vi have en driver fra en floppy disk. Maskinen har ingen floppy drev og selv med et eksternt floppy duer det ikke. Man skal altså tilkoble et gammeldags floppy drev direkte i bundkortet.
Sådan noget kan jeg slet ikke, så jeg skal betale nogen for at hjælpe. Derfor har jeg besluttet at det skal være slut med Windows og kan vi ikke få Ubuntu op og køre så ryger maskinen ud til højre.
Positivt er det at starte med Ubuntu for det, sammen med dette gode forum, tvinger mig som bruger til at tage mere stilling til alting. Softwaren er gratis og man bærer derfor over med alle disse startvanskeligheder. Imod betalings software som driller - det er uacceptabelt.
Jeg håber du kan få noget ud af det jeg har skrevet om maskinen.
På forhånd tak
Jakob
-
Jeg kan simpelthen ikke se hvad dit grafikkort er - og det kan godt være at det er en del af misseren.
Den der dvd decoder er noget software så vidt jeg kan læse mig frem til på nettet!
har du prøvet at sætte et nyt graffikkort i?
Den der dvd decoder er noget software så vidt jeg kan læse mig frem til på nettet!
har du prøvet at sætte et nyt graffikkort i?
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.
-
Okay, hvor ærgeligt.
Har grafik kortet betydning for Firefox's/Epiphany's hastighed??
Jeg har kigget indeni maskinen sammen med en IT kyndig kammerat jeg har. Lydkortet er "onboard" i motherboardet som hedder Aopen 1945 GM PILF.
Dette bundkort har jeg selv forsøgt at søge på google efter men uden held.
Jakob
Jeg har kigget indeni maskinen sammen med en IT kyndig kammerat jeg har. Lydkortet er "onboard" i motherboardet som hedder Aopen 1945 GM PILF.
Dette bundkort har jeg selv forsøgt at søge på google efter men uden held.
Jakob
-
Jakob Dreyer skrev:
Jeg ved det faktisk ikke! men jeg ved at din hardware er 3-4 år gammel og det er MEGET lang tid i IT sammenhænge!
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
tjek dit grafikkort via at taste/kopiere i terminal
og smid det her ind.
Stra
Kode: Vælg alt
lspci | grep VGA
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Resultat af forespørgsel:
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82945G/GZ Integrated Graphics Controller (rev 02)
Forældet efter 3-4 år? Hvor rædselsfuldt!!!! Med sådan en afskrivningshastighed - hvem har så råd til computer?
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82945G/GZ Integrated Graphics Controller (rev 02)
Forældet efter 3-4 år? Hvor rædselsfuldt!!!! Med sådan en afskrivningshastighed - hvem har så råd til computer?
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Ja, det skulle nu kunne køre på disse ældre maskiner.Jeg har kun 1 af 4 PCere, der er yngre, og der er ingen problem med det.Jakob Dreyer skrev:Resultat af forespørgsel:
Vedr. dit kort gav en googling desværre, at det har en kendt bug (fx her http://defect.opensolaris.org/bz/show_bug.cgi?id=3582), og desværre fandt jeg ikke lige en løsning.
Men måske er løsningen noget andet, jeg fandt dette her link. Du kan da prøve det af og se om det virker.
http://techxplorer.com/2007/02/22/slow- ... on-ubuntu/
Stra
stra
-
Jakob Dreyer skrev:Resultat af forespørgsel:
Velkommen til en verden hvor man skal regne i "IT-generationer" i stedet for menneske generationer.
Egentlig så svarer det nye styresystemer jo til at proppe jetmotorer på dobbeltdækkere! Vingerne faldt jo af de gamle maskiner bare man dykkede for hurtigt!!!
Men det er fascinerende når man endelig får sådan noget til at lette!
PS - er egentlig lidt fascineret af at mit "hunch" (hvordan f... staves det) var korrekt - Godt fundet stra! GIYF
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.