Installation af ubuntu

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
drews

Installation af ubuntu

Indlæg af drews »

Godt Nytår.

Jeg har brug for hjælp!

Jeg har downloadet og brændt en ubuntu CD til brug for en "gammel" pc (512 mb RAM + 40 GB Harddisk). Installationen forløb uden problemer. Efter installation og genstart er det mig muligt, at skrive login og password, herefter "går" systemet videre, men stopper så der udelukkende er brun skærm og en markør.
Jeg har efterfølgende isat CDen for at se om det var muligt, at køre ubuntu uden installation og den starter fint op kører et stykke tid, kommer med noget musisklyd og går derefter i sort skærm - der er dog en markør.

Der er ingen aktivitet på harddisk, men jeg kan se der er noget aktivitet på netværk.

Er der venligst nogen der kan give et bud på mit problem?

På forhånd tak.

Bjørn Drewsen
Darmann
Geografisk sted: Hedensted

Re: Installation af ubuntu

Indlæg af Darmann »

jeg har nogle gange oplevet en fejl der ligner meget min fejl ligger i netværket men hvis jeg fjerner netkablet og genstarter starter den fuld op og når den er startet op kan jeg igen putte kablet i igen håber du kan bruge det til noget
Med venlig hilsen

Darmann
drews

Indlæg af drews »

Tak for indlægget, det har dog ikke haft nogen posiv effekt. Jeg har stadig brun skærm. Jeg har haft netstikket ude geninstalleret, men der er ikke noget der ser ud til at ville virke.
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

drews skrev:Tak for indlægget, det har dog ikke haft nogen posiv effekt. Jeg har stadig brun skærm. Jeg har haft netstikket ude geninstalleret, men der er ikke noget der ser ud til at ville virke.

1. Tjek .iso-filens md5sum
2. Brænd ved laveste hastighed
3. Evt. tjek disk for fejl
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Troels

Indlæg af Troels »

Prøv at trykke Control + Alt + F1 (bare rolig, det er ikke farligt)

Så kommer du ind på en sort terminal-agtig skærm. Log ind som du normalt ville gøre.

Så skriver du en kommando:

Kode: Vælg alt

ls -a

fortæl mig hvad der står deri :)