Fryser før jeg skal installere

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
ZLSMA

Fryser før jeg skal installere

Indlæg af ZLSMA »

Hej,

Jeg har nu prøvet og installere på min computer, og når jeg booter den og trykker på at installere UBUNTU. Under forløbet til opstarten af Ubuntu installeringen fryser min computer altid. Hvad skal jeg gøre ??
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Fryser før jeg skal installere

Indlæg af soundpartner »

ZLSMA skrev:Hej,

Jeg har nu prøvet og installere på min computer, og når jeg booter den og trykker på at installere UBUNTU. Under forløbet til opstarten af Ubuntu installeringen fryser min computer altid. Hvad skal jeg gøre ??

du skal gå ned i banken og overføre alle dine penge til mig og så -

aj ok... men du skal lige give lidt mere info.. hvad er det for en makine. hvor hurtig er den, hvor meget ram, hvilken verion af ubuntu prøver du at installere, har du prøvet at starte ubuntu om live session user, hvor har du downloadet din iso fra
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
ZLSMA

Indlæg af ZLSMA »

hehe, penge!! hvad er det. Ellers praler i med at i skal være gratis på alle punkter. heheh.

Min maskine er

Processer amd athlon 64bit 2,4 ghz
1,5 gb ram
256mb grafikkort ati radeon HD 3450
500 gb hdd køre som SATA drive
Ekstern er der creative lydkort indbygget

Lidt af en ældre maskine, for to dage siden havde jeg installeret på æld gammel computer for at teste ubuntu og der kørte den perfekt foruden den var langsom.

Jeg har lidt svært med at forstå hvorfor denne her ikke køre.

Ellers har jeg fået cden fra min ven af og versionen er 8.10 ubuntu.

Ellers håber jeg at det nok med informationerne.

Mvh. Zlatan Smajic
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

ZLSMA skrev:hehe, penge!! hvad er det. Ellers praler i med at i skal være gratis på alle punkter. heheh.

Min maskine er

Processer amd athlon 64bit 2,4 ghz
Mvh. Zlatan Smajic
Og du har prøvet, at køre ubuntu fra liveCDen uden problemer?
Og er det 64bit versionen du forsøger med?
Hvis ja, prøv at hente alternative install versionen. Det kan nogen gange hjælpe.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
ZLSMA

Indlæg af ZLSMA »

okay, den version jeg havde det var et x86 model. Men jeg prøver et x64 bit for at se om det har nogle betydning. Den cd som jeg prøvede at boote fra fik jeg installeret på et ældre computer og det virkede perfekt. Jeg har undersøgt på ASUS officelt hjemmeside og der skulle ikke være nogle problemer med at installere linux på den, da der findes drivere til linux. Men da jeg har et SATA Disk som jeg køre på. Kan det have noget med at gøre, at det ikke virker ??