Musik afspiller i Ubuntu
-
Musik afspiller i Ubuntu
Halløj alle sammen
Virkelig ked af hvis det ikke hører til i dette forum, men er ny i den her Ubuntu-verden
Anyway - jeg er nok lidt miljøskadet når det kommer til Windows og iTunes. Jeg bruger pt. rhythmbox da den læser min iPod hvilket jo er fint fint!
Problemet er at jeg er vant til at når jeg minimerede iTunes omdannede den sig til en mini-afspiller med stop/start og spol frem/tilbage og med volume osv. Den fyldte kun lige et lille hjørne af bjælken og var ganske smart da jeg ikke skulle åbne og lukke programmet hele tiden hvis der var en sang jeg ikke liiige var i humør til.
Men så er spørgsmålet helt konkret - er det muligt at sætte rhythmbox op til noget lignende, eller er der et andet program der kan det?
På forhånd tak!
Rediger: PS. Jeg har kigget lidt omkring i rhythmbox men syntes ikke lige der var noget der lignede...
Virkelig ked af hvis det ikke hører til i dette forum, men er ny i den her Ubuntu-verden
Anyway - jeg er nok lidt miljøskadet når det kommer til Windows og iTunes. Jeg bruger pt. rhythmbox da den læser min iPod hvilket jo er fint fint!
Problemet er at jeg er vant til at når jeg minimerede iTunes omdannede den sig til en mini-afspiller med stop/start og spol frem/tilbage og med volume osv. Den fyldte kun lige et lille hjørne af bjælken og var ganske smart da jeg ikke skulle åbne og lukke programmet hele tiden hvis der var en sang jeg ikke liiige var i humør til.
Men så er spørgsmålet helt konkret - er det muligt at sætte rhythmbox op til noget lignende, eller er der et andet program der kan det?
På forhånd tak!
Rediger: PS. Jeg har kigget lidt omkring i rhythmbox men syntes ikke lige der var noget der lignede...
-
Re: Musik afspiller i Ubuntu
Det du mangler er "music-applet"
-
Hej Troels,
tak for det hurtige svar... Men igen jeg er temmelig ny til det her, så du kunne lige så godt have skrevet indlægget på spansk Kan du være lidt mere idybtegående?
Rediger: Hehe google er åbenbart min bedste ven - jeg prøver det! Tak for hjælpen Troels
tak for det hurtige svar... Men igen jeg er temmelig ny til det her, så du kunne lige så godt have skrevet indlægget på spansk Kan du være lidt mere idybtegående?
Rediger: Hehe google er åbenbart min bedste ven - jeg prøver det! Tak for hjælpen Troels
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
music-applet, kan findes i Synaptic - sammen med en pokkers masse anden software. Det findes i System > Administration > Synaptic.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
Altruisme skrev:Hej Troels,
Godt nok . Skriv hvis der bliver problemer
-
Fantastik - det virker jo
-
Hvad med Exaile og så plug-innet Mini Mode?
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Casper Hansen skrev:Hvad med Exaile og så plug-innet Mini Mode?
Tænkte på det, men tror han søger noget "iTunes"-like.
-
Troels skrev:Casper Hansen skrev:Hvad med Exaile og så plug-innet Mini Mode?
Det er da iTunes-like. Specielt med den mini mode.
-
Casper Hansen skrev:Troels skrev:Casper Hansen skrev:Hvad med Exaile og så plug-innet Mini Mode?
Det er da iTunes-like. Specielt med den mini mode.
Men da ikke interfacet? Rhythmbox har jo også den der browser feature, der gør den så lig iTunes. Jeg elsker Rhythmbox .
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Du kan også prøve Amarok, som har indbygget miniplayer m.m. og et lækkert finish.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Troels skrev:
Men da ikke interfacet? Rhythmbox har jo også den der browser feature, der gør den så lig iTunes. Jeg elsker Rhythmbox .
Du har da mulighed for at browse din musik i Exaile. Der er søgefunktion ude til venstre.
-
Hold da op der diskuteres Men jeg er ganske tilfreds med Rhythmbox og music-applet! Det fungere og så er jeg en glad dreng...
-
Altruisme skrev:Hold da op der diskuteres Men jeg er ganske tilfreds med Rhythmbox og music-applet! Det fungere og så er jeg en glad dreng...
Nanananana! Jeg vandt over dig Casper
P.S. Rhythmbox har også søg funktion.