tager lang tid om opstart
-
- Geografisk sted: Hedensted
tager lang tid om opstart
jeg er ved at sætte firestarter op men har opgivet da det tager vildt lang tid med at starte op og når programmet kommer frem og jeg skal vinge noget af tager det lang tid igen hvad kan det være der gør det så langsom
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: tager lang tid om opstart
Darmann skrev:jeg er ved at sætte firestarter op men har opgivet da det tager vildt lang tid med at starte op og når programmet kommer frem og jeg skal vinge noget af tager det lang tid igen hvad kan det være der gør det så langsom
først vil jeg lige høre hvad du mener du skal bruge firestarter til.
derefter så prøv at starte en terminal og skrive top
dette starter et lille program der viser dig hvad der bruger resourser. du kan evt poste et screendump eller selv se hvad der bruger dine resourser
-
Evt. så prøv at starte firestarter inde i en terminal (bare skriv dens navn når du står i terminalen). Så vil du kunne se eventuelle fejlmeldinger programmet måtte give dig.
-
firestarter skal bruges som firewall men findes der noget andet
det er noget som hedder xorg som bruger resourser
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann
-
Darmann skrev:firestarter skal bruges som firewall men findes der noget andet
ååå ja...
sikkerhed på ubuntu er ret misforstået. nu er jeg på vej på arbejde så du får den korte version
der er IKKE behov for antivirus i linux.
der findes ikke virus til linux og derfor heller ikke antivirus. din antivirus på en linux box den leder efter windows vira og vil i værste fald bare give dig en masse falske positive. der er kun brug for antivirus hvi du kører en mailserver med mange windowsbrugere, et stort filhotel med mange windowsbrugere osv
Der er IKKE behov for firewall
grunden er at du allerede er bag en fireewall da denne er indbygget i linux kernen. programmer som firestarter osv er kun programmer der administrerer den allerede indbyggede firewall. for 99% af alle brugere anbefales det atman IKKE installerer firestarter osv da man som oftest kommer til at rode sig ud i noget skidt, og da det så er en falsk trykhed.
-
grunden til at jeg ville bruge firewall var pga. af et svar jeg fik i denne tråd
viewtopic.php?f=13&t=5203
viewtopic.php?f=13&t=5203
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann
-
Darmann skrev:grunden til at jeg ville bruge firewall var pga. af et svar jeg fik i denne tråd
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=5203
hvor thj01 skriver at han anbefaler at du ikke roder med software firewalls men bruger din routers firewall i stedet. jeg er enig med ham for du laver ofte mere lort med firestarter end du gør gavn.
det er kun hvis du laver eksotiske ting med specielle p2p protekoller spiller spil med eksotiske porte osv du har behow for at lege med firestarter osv for at åbne op i den indbyggede firewall
-
nå okay jeg var ved at åbne den eksisterende firewall ja det lyder som noget L...
Med venlig hilsen
Darmann
Darmann