kristina skrev:hvordan kommer man ind i det der bios? når jeg starter min maskine så trykker jeg F2 for at starte den op
Prøv at trykke ESC.
kristina skrev:hvordan kommer man ind i det der bios? når jeg starter min maskine så trykker jeg F2 for at starte den op
sådanUBUNTU skrev:@kristina: Når du starter computeren op, kommer en asus skærm frem. På den skærm står der sandsynligvis, hvilken tast du skal trykke for at komme ind i Bios. Men du skal have "hurtige øjne", for at nå at se det...
----------------------
@soundpartner: Har du fundet ud af, hvorfor linux-eee-kernen ikke bliver indlæst korrekt i nogle tilfælde?
Antallet af installationer er vel ikke et entydig mål for succes, hvis der stadig er folk, der oplever problemer... Din vejledning tog mig det meste af en aften at gennemføre (uden held), mens Ubuntu eee-versionen blev installeret på 1 1/2 time uden problemer...
Det gode råd må ligge et eller andet sted midt imellem.
kristina skrev:sådanUBUNTU skrev:@kristina: Når du starter computeren op, kommer en asus skærm frem. På den skærm står der sandsynligvis, hvilken tast du skal trykke for at komme ind i Bios. Men du skal have "hurtige øjne", for at nå at se det...
----------------------
@soundpartner: Har du fundet ud af, hvorfor linux-eee-kernen ikke bliver indlæst korrekt i nogle tilfælde?
Antallet af installationer er vel ikke et entydig mål for succes, hvis der stadig er folk, der oplever problemer... Din vejledning tog mig det meste af en aften at gennemføre (uden held), mens Ubuntu eee-versionen blev installeret på 1 1/2 time uden problemer...
jeg må se om jeg kan komme der ind-
kristina skrev:kristina skrev:sådanUBUNTU skrev:@kristina: Når du starter computeren op, kommer en asus skærm frem. På den skærm står der sandsynligvis, hvilken tast du skal trykke for at komme ind i Bios. Men du skal have "hurtige øjne", for at nå at se det...
----------------------
jeg må se om jeg kan komme der ind-
nu forstår jeg slet ingen ting.. ! har lige vært inde i bios. og kan altså ikke finde noget omkring cam. det bliver mere og mere mystisk..
kristina skrev:nu forstår jeg slet ingen ting.. ! har lige vært inde i bios. og kan altså ikke finde noget omkring cam. det bliver mere og mere mystisk..
kristina skrev:nu har jeg hentet det du sagde jeg sku prøve. og det virker stadig ikke. ? ved godt nok snart ikke hva jeg skal gøre.. hvordan kommer man ind i det der bios? når jeg starter min maskine så trykker jeg F2 for at starte den op
elkoger skrev:kristina skrev:nu har jeg hentet det du sagde jeg sku prøve. og det virker stadig ikke. ? ved godt nok snart ikke hva jeg skal gøre.. hvordan kommer man ind i det der bios? når jeg starter min maskine så trykker jeg F2 for at starte den op
Når du starter computeren kommer der et gråt Asus-billede, når det kommer skal du trykke på F2-knappen.
Nu er du kommet ind i bios'en.
Tryk til højre indtil Boot, er markeret.
Så trykker du ned på Boot Device Priority, og trykker på Enter
Nu skal du trykke på + tasten indtil 1st Boot Device er [Removable Dev.] Tryk ESC
Tryk ned på Hard Disk Drives, og tryk på Enter
Nu skal du trykke på + tasten indtil 1st Drive er [USB:xxxxx]
Tryk på F10-tasten og vælg OK
Mvh Simon
kristina skrev:Jeg vil gøre opmærksem på at mit webcam er indbygget og derfor ikke er USB Removable...
elkoger skrev:Hej igen
Nå du er kommet ind i Biosen trykker du:
En gang til HØJRE, så du står på Advanced og tryk ENTER
Tryk en gang NED, så du står på Onboard Devices Configuration og tryk ENTER
Tryk 4 gange NED, så du står på Onboard Camera og tryk på + indtil den står på ENABLE
Tryk F10 vælg OK og tryk ENTER
Så må vi se om det virker.
Mvh Simon
kristina skrev:ihh nu virker det det var ikke aktiveret lidt flovt men mange tusind tak for hjælpen.. det var virkelig sødt a dig
elkoger skrev:kristina skrev:ihh nu virker det det var ikke aktiveret lidt flovt men mange tusind tak for hjælpen.. det var virkelig sødt a dig
Det var godt!
God fornøjelse
Mvh Simon