søger hjælp om en Eee mini pc.
-
- IRC nickname: kristina
søger hjælp om en Eee mini pc.
jeg har købt sådan en fin lille mini pc fra Eee . der er indbygget webcam. men kan ikke få det til at kører.. min far har nu lagt den om så jeg har ubunto 7.10 tror jeg nok det er . inden det blev lagt om ku jeg godt komme ind i mit cam og ku tage billeder men ku ikke sende cam samtaler.. nu kan jeg slet ingen ting.. jeg er ved at være godt sur.. har aldrig haft de problemer når det har vært det skod windows. men nægter osse at skifte til det igen. så håber der er nogen der kan hjælpe inden jeg får et flip og smider den ud a det nermeste vindu
-
- Geografisk sted: Odense
Re: søger hjælp om en Eee mini pc.
Hej kristina
Prøv at genstart, og når der kommer et Asus-billede trykker du på F2-tasten.
Så prøv at finde noget med kamera og sætte det til ENABLE.
Tryk F10 for at gemme.
Mvh Simon
Tryk F10 for at gemme.
Mvh Simon
Mvh Simon
-
kristina skrev::? jeg har købt sådan en fin lille mini pc fra Eee . der er indbygget webcam. men kan ikke få det til at kører.. min far har nu lagt den om så jeg har ubunto 7.10 tror jeg nok det er . inden det blev lagt om ku jeg godt komme ind i mit cam og ku tage billeder men ku ikke sende cam samtaler.. nu kan jeg slet ingen ting.. jeg er ved at være godt sur.. har aldrig haft de problemer når det har vært det skod windows. men nægter osse at skifte til det igen. så håber der er nogen der kan hjælpe inden jeg får et flip og smider den ud a det nermeste vindu
Hm ville anbefale at din far lægger Ubuntu EEE på den, først og fremmest. Prøv at installer Cheese under Tilføj/Fjern.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
elkoger skrev:Hej kristina
Tryk F10 for at gemme.
Mvh Simon
når jeg starter den op trykker jeg F2 ellers vil den ikke state op- har ik forstand på det.. min far er ellers normalt go hva det angår. men han siger han ik har forstand på den her slaks.. det er så frustrende.. jeg købte den fordi så var jeg jo fri for at købe et cam ved siden a.. har prøvet at sætte et normalt cam til men det vil den heller ikke med
-
kristina skrev:når jeg starter den op trykker jeg F2 ellers vil den ikke state op- har ik forstand på det.. min far er ellers normalt go hva det angår. men han siger han ik har forstand på den her slaks.. det er så frustrende.. jeg købte den fordi så var jeg jo fri for at købe et cam ved siden a.. har prøvet at sætte et normalt cam til men det vil den heller ikke med
Har du prøvet med Cheese?
EDIT:
http://tombuntu.com/index.php/2008/09/0 ... ee-pc-901/
- Se under punkt 6, så du kan ikke bare nøjes med at installere Cheese.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Casper Hansen skrev:kristina skrev::? jeg har købt sådan en fin lille mini pc fra Eee . der er indbygget webcam. men kan ikke få det til at kører.. min far har nu lagt den om så jeg har ubunto 7.10 tror jeg nok det er . inden det blev lagt om ku jeg godt komme ind i mit cam og ku tage billeder men ku ikke sende cam samtaler.. nu kan jeg slet ingen ting.. jeg er ved at være godt sur.. har aldrig haft de problemer når det har vært det skod windows. men nægter osse at skifte til det igen. så håber der er nogen der kan hjælpe inden jeg får et flip og smider den ud a det nermeste vindu
Hm ville anbefale at din far lægger Ubuntu EEE på den, først og fremmest. Prøv at installer Cheese under Tilføj/Fjern.
Detvil jeg så IKKE anbefale.
jeg har arbejdet med ubuntu eee, eeebuntu og den almindelige ubuntu på asus eee (har selv 3 af dem, og har installeret for ca 10-12 venner og bekendte efterhånden)
jeg vil anbefale følgende http://soundpartner.linux.dk/eee810
alternativet er eeebuntu og en stak fixes men ovenstående er det jeg har bedst erfaring med.
-
soundpartner skrev:Casper Hansen skrev:kristina skrev::? jeg har købt sådan en fin lille mini pc fra Eee . der er indbygget webcam. men kan ikke få det til at kører.. min far har nu lagt den om så jeg har ubunto 7.10 tror jeg nok det er . inden det blev lagt om ku jeg godt komme ind i mit cam og ku tage billeder men ku ikke sende cam samtaler.. nu kan jeg slet ingen ting.. jeg er ved at være godt sur.. har aldrig haft de problemer når det har vært det skod windows. men nægter osse at skifte til det igen. så håber der er nogen der kan hjælpe inden jeg får et flip og smider den ud a det nermeste vindu
Detvil jeg så IKKE anbefale.
jeg har arbejdet med ubuntu eee, eeebuntu og den almindelige
ubuntu på asus eee (har selv 3 af dem, og har installeret for ca 10-12 venner og bekendte efterhånden)
jeg vil anbefale følgende http://soundpartner.linux.dk/eee810
alternativet er eeebuntu og en stak fixes men ovenstående er det jeg har bedst erfaring med.
dvs. det er muligt at få sit cam op og køre uden man smadre sin computer ? for det kan da ik være rigtig de sætter cam ind hvis det ikke kan kører med det overhoved. min com blev lagt om fordi jeg ikke gider sidde og se på mig selv.. så kan jeg tage et spejl..
jo jo der er da ydringsfrihed. og man må da komme med hver sin mening
-
Casper Hansen skrev:kristina skrev:når jeg starter den op trykker jeg F2 ellers vil den ikke state op- har ik forstand på det.. min far er ellers normalt go hva det angår. men han siger han ik har forstand på den her slaks.. det er så frustrende.. jeg købte den fordi så var jeg jo fri for at købe et cam ved siden a.. har prøvet at sætte et normalt cam til men det vil den heller ikke med
EDIT:
okii det må jeg så prøve at se om det virker.. håber da snart jeg kan få det skidt til at kører .. det burde ikke være så vanskeligt
-
kristina skrev:Casper Hansen skrev:kristina skrev:når jeg starter den op trykker jeg F2 ellers vil den ikke state op- har ik forstand på det.. min far er ellers normalt go hva det angår. men han siger han ik har forstand på den her slaks.. det er så frustrende.. jeg købte den fordi så var jeg jo fri for at købe et cam ved siden a.. har prøvet at sætte et normalt cam til men det vil den heller ikke med
EDIT:
okii det må jeg så prøve at se om det virker.. håber da snart jeg kan få det skidt til at kører .. det burde ikke være så vanskeligt
men blev ikke klar over hvordan jeg kom ind i det der bios ,. ? ej hvor kan man da føle sig dum når det er noget man ik har forstand på
-
Tjaa jeg har som sagt haft en masse eee's gennem mine hænder (og har 3 mere liggende som skal have ubuntu installeret her hen over juleferien) og de fungerer alle 100% når jeg hr intalleret dem.
Jeg vil foreslå dig at ligge ubuntu 8.10 på den via ovenstående guide, og så burde det virke
Desværre er der flere modeller af eee's i omløb under samme navn og modelnummer og der er nogle (jeg havde 2 tilsyneladende 100% ens eee's hvor den ene virkede på en måde, og den anden på en anden) små forskelle som kan lave en smule ballade, men den guide jeg linkede til den virker på langt de fleste eee's. Har du problemer så kan jeg sagtens fikse dem også her via forum eller via irc eller mail.
Jeg vil foreslå dig at ligge ubuntu 8.10 på den via ovenstående guide, og så burde det virke
Desværre er der flere modeller af eee's i omløb under samme navn og modelnummer og der er nogle (jeg havde 2 tilsyneladende 100% ens eee's hvor den ene virkede på en måde, og den anden på en anden) små forskelle som kan lave en smule ballade, men den guide jeg linkede til den virker på langt de fleste eee's. Har du problemer så kan jeg sagtens fikse dem også her via forum eller via irc eller mail.
-
soundpartner skrev:Tjaa jeg har som sagt haft en masse eee's gennem mine hænder (og har 3 mere liggende som skal have ubuntu installeret her hen over juleferien) og de fungerer alle 100% når jeg hr intalleret dem.
jeg er ikke sikker men mener det er 8.10 der ligger her på nu.. er ved at hente det du har sendt det tager lidt tid.. men vil meget gerne guides igennem. og hvis det er nemmer via msn eller mail kan du få min mail add. Lillemus_18@hotmail.com
-
kristina skrev:soundpartner skrev:Tjaa jeg har som sagt haft en masse eee's gennem mine hænder (og har 3 mere liggende som skal have ubuntu installeret her hen over juleferien) og de fungerer alle 100% når jeg hr intalleret dem.
jeg er ikke sikker men mener det er 8.10 der ligger her på nu.. er ved at hente det du har sendt det tager lidt tid.. men vil meget gerne guides igennem. og hvis det er nemmer via msn eller mail kan du få min mail add. Lillemus_18@hotmail.com
hvis nu du starter med at følge guiden så tager vi den hvis du får problemer
-
- Geografisk sted: Valby
Soundpartner: Bekymrer det dig ikke, at der er flere, der ikke kan få din guide til at virke? Jeg installerede Ubuntu eee på min søsters computer og hun har ikke oplevet problemer overhovedet. Før det prøvede jeg din guide, og der oplevede jeg flere problemer. Det er ikke for at pege fingre, men det rette tip må være at forsøge sig frem.
Mht. webcam er problemet sikkert, at kameraet af en eller anden grund ikke er aktiveret i BIOS. Det var problemet på min søsters computer.
Tryk F2 hurtigt lige efter du har tændt computeren for at komme ind i BIOS.
Mht. webcam er problemet sikkert, at kameraet af en eller anden grund ikke er aktiveret i BIOS. Det var problemet på min søsters computer.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
sådanUBUNTU skrev:Soundpartner: Bekymrer det dig ikke, at der er flere, der ikke kan få din guide til at virke? Jeg installerede Ubuntu eee på min søsters computer og hun har ikke oplevet problemer overhovedet. Før det prøvede jeg din guide, og der oplevede jeg flere problemer. Det er ikke for at pege fingre, men det rette tip må være at forsøge sig frem.
nej det bekymrer mig ikke da der løbende bliver rettet i den hvis jeg finder fejl, og da jeg selv har brugt den på små 20 eee-installationer gennem den sidste tid
-
soundpartner skrev:sådanUBUNTU skrev:Soundpartner: Bekymrer det dig ikke, at der er flere, der ikke kan få din guide til at virke? Jeg installerede Ubuntu eee på min søsters computer og hun har ikke oplevet problemer overhovedet. Før det prøvede jeg din guide, og der oplevede jeg flere problemer. Det er ikke for at pege fingre, men det rette tip må være at forsøge sig frem.
nej det bekymrer mig ikke da der løbende bliver rettet i den hvis jeg finder fejl, og da jeg selv har brugt den på små 20 eee-installationer gennem den sidste tid
nu har jeg hentet det du sagde jeg sku prøve. og det virker stadig ikke. ? ved godt nok snart ikke hva jeg skal gøre.. hvordan kommer man ind i det der bios? når jeg starter min maskine så trykker jeg F2 for at starte den op