Hvad lavede du da der var jordskælv?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
utopia
Indlæg: 174
Tilmeldt: 25. jan 2008, 13:14
Geografisk sted: Nordsjælland

Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af utopia »

Selv lå jeg og sov. Men blev vækket af en underlig rumlen, rystelse, vibration. Jeg bor langt fra et militært øvelsesområde. Nogle gange kan man mærke når der sprænges eller skydes med stor kaliber, så kommer der lignende rumlende rystelser i undergrunden der kan mærkes i mit hus. Tænkte at det sgu var tidligt på dagen de var igang. Så jeg vendte mig bare om på den anden side og sov videre.
Hørte så i morgen nyhederne at det var et jordskælv, hvordan føltes det andre steder end her i nordsjælland?
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af Jeg »

Jeg sov og mærkede intet
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af snigepige »

sad og legede med computeren, men opdagede det først da de sagde det i radioen i formiddags :lol:
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af eitreach »

I fail@mærke jordskælv. :(
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af Jarlen »

Jeg sov også igennem det.

Det ryster sgu' mere når underboen vasker tøj :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af laoshi »

Det forlyder i lokalradioen at man har kunnet mærke det i Grejsdalen, hvor jeg også bor. Men selv om jeg normalt sover let og allerede var ved at vågne mærkede jeg intet. Det samme ved skælvet i '86, hvor jeg endda boede i Kbh. Næh, så var det noget andet da Soyakagen sprang i luften - det kunne mærkes helt ud på Østerbro. Og så holdt strøgbutikkerne ekstraordinært åbent (der var ikke et helt vindue) og folk gik amok i tag-selv-udsalg.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af Casper Hansen »

Danmark fejler meget, når det kommer til naturkatastrofer. Men okay, en skildpadde måtte lade livet pga. jordskælvet :(
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af neglesaks »

Blev vækket og frygtede at mit hus endelig tog hævn på mig fordi jeg havde sat en computer for mange ind på værelset,. ved at lade 1. salen styrte ned i køkkenet!
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af Artificial Intelligence »

Sad på 'puteren da det skete. Vægge, skabe, min computer skærm og fjernsynet vibrede godt. Troede det var naboen der gik amok tidlig om morgenen :lol:
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af Jimmyfj »

Lå og sov sødt efter en meget lang vagt på jobbet. Mærkede ingenting her i lille Try city.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af eyvind »

Jeg mærkede en rumlen - men det viste sig bare at være min mave der var sulten. :)
Ellers intet i Smørum.
Rigtige mænd tager ikke backup.
thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af thomasjohansen »

Zzzzzzzzzzz Zzzzzzzzzzzzz Zzzzzzzzz 10 min senere... *Bib* *Bib* og jeg anede ikke at jeg var gået glip af noget stort, øv altså.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af Casper Hansen »

thomasjohansen skrev:jeg anede ikke at jeg var gået glip af noget stort, øv altså.


Det er da vidst en overdrivelse :lol:
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
BrittaP

Re: Hvad lavede du da der var jordskælv?

Indlæg af BrittaP »

Jeg stod stille, søvnigt og roligt og smurte madpakke. Pludselig begyndte min kæreste at råbe panisk ude fra toilettet (2-3 meter væk fra mig). Jeg kunne ikke høre hvad han råbte, men jeg kunne høre panikken i hans stemme, så jeg spurtede ud i den mørke entre. Her hørte jeg ham tydeligt... 'Hvad helvede laver du?!?!?!'. Jeg svarede ikke på spørgsmålet, for vores hoveddør gav lyde fra sig som forsøgte nogen at trænge ind til os, så jeg tændte lyset i den mørke gang for i det mindste at kunne benytte synet til at få opklaret årsagen til hans panik og min begyndende ditto, men et kig ud gennem det lille glasøje i døren gav ingen info. Så lød stemmen bag lokumsdøren igen - 'så, nu holdt det op'. Mig: 'Hvad holdt op?'. Jeg mærkede intet til rystelserne. Jeg havde jo travlt med at regne ud hvad jeg skulle stille op med de 'uønskede gæster'.
15 minutter senere havde jeg vores indiske ven på pidgin. Det har jeg hver morgen, men han plejer ikke at sende mig links til hvordan man bedst overlever et jordskælv, men så pyt, det har han nok sat sig mere ind i end jeg :D
Lidt øv at leverpostejen, spegepølsen o.s.v. bare blev liggende stille der på skærebrættet. Skyen på rullepølsen kunne i det mindste have givet mig et blævrende praj, men nej :cry: