Kan ikke finde mit c-drev??

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
ChristianLN
IRC nickname: ChristianLN

Kan ikke finde mit c-drev??

Indlæg af ChristianLN »

Hej Allesammen :)

Jeg har forsøgt at formatere min "hp pavilion zv5000", men problemet er, at den ikke kan finde mit c-drev. Det bevirker, at jeg ikke kan fuldføre installationen af Ubuntu 8.10. Jeg kan godt starte min computeren op ved hjælp af live-cden, men når jeg forsøger at installere Ubuntu stopper processen ved ca. 96 % og den fortæller, at der er sket en fejl..

Hvis jeg sætter live-cden i, og genstarter kommer der en menu. Hvis jeg vælger "test hukommelse" genstarter computeren bare, der finder jeg lidt mærkeligt.

Er der nogen, som kan hjælpe mig med mit problem? Skal jeg skille computeren ad, eller kan jeg bruge et program til at "finde" mit c-drev?

Jeg håber, I kan og vil hjælpe mig..

Med venlig hilsen Christian..
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kan ikke finde mit c-drev??

Indlæg af Christian.Arvai »

hej og velkommen til forum :)

jeg googlede lige lidt, er det denne bærbare ? Hp Pavilion Zv 5000 bærbar. 100GB, 1024 RAM, AMD 3400+. ?

hvilken bitudgave af ubuntu prøver du at installere ?

huskede du at brænde cd´en ved laveste hastighed ?

jeg er lidt i tvivl om din processor, ved du tilfældigvis om den er lavet til 64 bit ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
ChristianLN
IRC nickname: ChristianLN

Indlæg af ChristianLN »

Hej, igen.

Ja, jeg tror det er den rigtige bærbar, du har fundet.

Jeg har forsøgt at installere: Ubuntu 8.10 - 32 bit. Jeg forsøgte også med xubuntu 64 bit, men der fortalte en meddelelse, at jeg skulle installere 32 bit udgaven.

Jeg brændte også min cd ved laveste hastighed.

Problemet startede da jeg brugte windows Xp, hvor der en dag kom en meddelelse, som fortalte, at den ikke kunne finde noget d-drev og derfor ikke kunne starte op. Derfor prøvede jeg med Ubuntu, men den kan heller ikke fuldføre installationen.. s:
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

jeg vile også selv havet valgt 32 bit til den pc, det med "d-drevet" kunne muligvis tyde på en harddiskfejl, men det kan også være en totalt ligegyldig windowsfejlmelding, så det skal vi nok ikke hænge os så meget i her fra starten.
jeg tror du skal prøve med alternate install CD http://se.releases.ubuntu.com/8.10/ PC (Intel x86) alternate install CD , det er den samme ubuntu 8.10 32 bit som du har nu, bortset fra at alt det overflødige grafiske er fjernet i installationsmenuerne, hvilket er mindre effektkrævende under install.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing