Hej alle sammen
Jeg går på teknisk skole, og vi har lige fået et fag der hedder open source. derfor skulle vi selvføldig kigge lidt på ubuntu. det virkede helt fint da jeg var på skolen, men da jeg kom hjem og skulle installere det på min egen maske støde jeg på et problem. jeg fik det instaleret og det hele og det køre bare, men lige pludslig så kom der en masse striger i alle slaks farver på skærmen. så tænkte jeg det er nok ikke noget og genstartede men efter noget tid den haved kørt fik jeg det igen. det bliver ved med og ske nogen ide om hvad det kan være? her er to eksempler af når det sker taget med min mobil for samtidig med at der kommer farve striper nennem alle ting fryser den også og jeg må genstarte min computer.
min computer er fra i år der har aldrig fejlet noget i windows og jeg er ikke en idiot til computer normalt men jeg er helt lost her.
hjælp på forhånd tak
sjove farver på skærmen :Z
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: sjove farver på skærmen :Z
hej og velkommen til forum
1: hvad gjorte du selv lige ved det tidspunkt hvor problemet opstod ? , hvis du feks har installeret grafikdrivere lige før det skete kan det være der fejlen er, men jeg kan ikke sige så meget om det før vi ved mere.
2: hvad er det for en pc og hvilken specs har den ?
3: hvilken udgave af ubuntu drejer det sig om og er det 32 eller 64 du installere med ?
1: hvad gjorte du selv lige ved det tidspunkt hvor problemet opstod ? , hvis du feks har installeret grafikdrivere lige før det skete kan det være der fejlen er, men jeg kan ikke sige så meget om det før vi ved mere.
2: hvad er det for en pc og hvilken specs har den ?
3: hvilken udgave af ubuntu drejer det sig om og er det 32 eller 64 du installere med ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
hej christian
det sker total random. første gang var det i den player der følger med ubuntu, og anden gang var de da jeg var i gang med og kigge lidt omkring på synaptic. har kun instaleret compiz.
min computer har et asus striker 2 formula brundkort 2 gb ram en 3.0 GHz intel core 2 due et 9800 GTX 2 stk. 500GB WD HD.
min ubuntu version hedder 8.10 altså den nyeste
det sker total random. første gang var det i den player der følger med ubuntu, og anden gang var de da jeg var i gang med og kigge lidt omkring på synaptic. har kun instaleret compiz.
min computer har et asus striker 2 formula brundkort 2 gb ram en 3.0 GHz intel core 2 due et 9800 GTX 2 stk. 500GB WD HD.
min ubuntu version hedder 8.10 altså den nyeste
-
Hvilken driver har du installeret?
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- Admin
jeg tror det er dit grafikkort der ikke kan med compiz, prøv at gå ind i system>indstillinger>udseende>visuelle effekter og sæt den på "ingen", dette slår compiz fra og så kan du se om det giver en forskel, det er det jeg kan finde på der kræver mindst indgreb.
har du installeret hardwaredrivers som beskrevet i trin 2 i denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 ?
har du installeret hardwaredrivers som beskrevet i trin 2 i denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 ?
-
arh selvføldig er de da fejlen doh! mange tak det prøver jeg lige og rode med vis det ikke virker vender jeg lige tilbage mange tak
Senest rettet af spirit 12. dec 2008, 16:43, rettet i alt 1 gang.
-
spirit skrev:øhe jah det ved jeg ikke lige om jeg har installeret nogen endnu som sagt er lige startede med og lege med det idag kan det være fejlen ? jeg er jo nomalt windows man så drivers har jeg ikke lige tænkt på i ubuntu.
Hvad står der under System > Administration > Hardware Drivers?
Når en tråd er løst så marker den løst
-
jeg sidder i min windows partition atm. så kan ikke se det skifter lige og tjeker
-
- Admin
så tag lige et kig på den guide, der er også flash, java og flere andre ting du skal bruge, så læs lige hele den side jeg linkede til igennem, så er vi nok lidt nærmere en løsning.