Hej!
Jeg har prøvet mange forskellige docks til min Ubuntu med GNOME, men jeg synes allesammen mangler det ene eller det andet.
Fx. så startede jeg med at installere Kiba-Dock, men den virkede bare slet ikke så imponerende som den så ud på Youtube.
Så installerede jeg AWN, og den fungerer da udmærket, men har ikke en fed zoom effekt, som Mac Docken fx. har. Desuden så virker det helt tilfældigt hvilke ikoner den husker jeg har sat på den, for når jeg starter maskinen op, mangler halvdelen ofte, eller også er de blevet byttet rundt på og duplikeret.
SimDock virker for fesen, og Kooldock giver mig bare en omgang grafikfejl, og Ksmoothdock (ved godt det ikke er en GNOME ting) er usynlig, men ikonerne virker alligevel. Xqde har jeg også prøvet men virker ikke.
Så fandt jeg endelig en ved navn Wbar, der nemlig har den fede parabolic zoom effekt som jeg jo eftersøger, men ak og ve, den viser ikke de åbne programmer og er besværlig at konfigurere.
Cairo-Dock prøver jeg så, og den virker rigtig fint.
Selvom ikonerne opfører sig lidt tåbeligt til tider, så er det til at leve med når den har så mange indstillingsmuligheder.
Jeg ser at der er to updates tilgængelige via opdateringshåndteringen og går igang med at installerer. Men så går det galt!
Den skriver at cairo-dock-plugins pakken er defekt, og bang! Så virker Cairo-Dock ikke mere. Alt jeg ser er en grå rektangel i bunden af skærmen, der hvor Cairo-Dock skulle have været.
Jeg går ind i settings og finder ud af at omkring 50% af alle indstillingsmulighederne for docken heller ikke virker.
Efter meget bøvl, lader det dog til at Cairo-Dock er afinstalleret og nu er jeg så tilbage ved gode gamle AWN igen.
Hver evig eneste gang jeg vil installere Cairo-Dock på ny får jeg en defekt pakke, og derved en defekt Cairo-Dock. Jeg har prøvet at installere Cairo-Dock via Synaptic, samt de to nyeste versioner i .deb hentet fra deres side, stadig uden held.
Nogen der enten kan hjælpe eller har et link til en version + plugins som bare virker?
På forhånd tak.
Cairo-Dock og dets forbandelse
-
- IRC nickname: jaufi
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: Cairo-Dock og dets forbandelse
Du kan prøve at hente fra et andet filspejl. Det kan sættes op under System > Administration > Softwarekilder.
Det kan være at det spejl du bruger, har en defekt pakke som de andre er fri for.
Det kan være at det spejl du bruger, har en defekt pakke som de andre er fri for.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
Jeg prøvede lige hvad du forslog, og får denne meddelse når jeg prøver at installere:
E: /var/cache/apt/archives/cairo-dock_1.6.3.1_all.deb: forsøger at overskrive '/usr/bin/cairo-dock', som også er i pakken cairodock
Så jeg gik ind i /usr/bin for at se om jeg kunne finde noget brugbart, men der ligger ingen cairo-dock fil. Jeg har også prøvet at trykke Ctrl + H da jeg tænkte den nok var gemt, men den er der simpelthen ikke.
E: /var/cache/apt/archives/cairo-dock_1.6.3.1_all.deb: forsøger at overskrive '/usr/bin/cairo-dock', som også er i pakken cairodock
Så jeg gik ind i /usr/bin for at se om jeg kunne finde noget brugbart, men der ligger ingen cairo-dock fil. Jeg har også prøvet at trykke Ctrl + H da jeg tænkte den nok var gemt, men den er der simpelthen ikke.
-
Ingen der har været ude for noget lignende?
-
- Geografisk sted: Køge
Har du prøvet at af-installere den forhenværende cairo-dock pakke først?
-
Ja, og har også været inde i /var/cache/apt/ og slette cairo-dock deb filerne, selvom jeg ikke ved om det kan have nogen effekt.
-
Hurra! Jeg fandt fejlen
Det var selvfølgelig en pakke der hed cairodock som jeg havde installeret som så skulle slettes, før jeg kunne installere cairo docken.
Jeg overså altså at der var en pakke der hed cairodock og ikke cairo-dock.
Tråden kan lukkes.
EDIT: Nu hvor jeg alligevel har oprettet det her emne synes jeg det ville være passende at stille endnu et Cairo-Dock relateret spørgsmål her.
Mine ikoner/launchers der er placeret til venstre på docken, har det med at smutte over i højre side nu og da, og de gider simpelthen ikke rykke sig tilbage. Nogen der kender til dette problem, og måske endda ved hvordan det kan løses?
Det var selvfølgelig en pakke der hed cairodock som jeg havde installeret som så skulle slettes, før jeg kunne installere cairo docken.
Jeg overså altså at der var en pakke der hed cairodock og ikke cairo-dock.
Tråden kan lukkes.
EDIT: Nu hvor jeg alligevel har oprettet det her emne synes jeg det ville være passende at stille endnu et Cairo-Dock relateret spørgsmål her.
Mine ikoner/launchers der er placeret til venstre på docken, har det med at smutte over i højre side nu og da, og de gider simpelthen ikke rykke sig tilbage. Nogen der kender til dette problem, og måske endda ved hvordan det kan løses?