Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af eitreach »

Ja, nu var det oppe på IRC-møde idag, og det blev foreslået at der blev lavet en tråd hvor det kunne diskuteres hvordan man bedst lavede et sted på forum som er mere vedkommende end de andre support-fora.

Hvis vi skal have gang i denne kategori - hvilket jeg ville mene var kanon, hvis vi kunne, hvad skulle vi så gøre? Det jeg er ude efter, er et sted som bærer mere præg af almen snak - frimodig snak, som jeg tror kunne være godt til at udvide og forbedre vores community.

Alle forslag, idéer og tanker modtages ydmygt!
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af soundpartner »

eitreach skrev:Ja, nu var det oppe på IRC-møde idag, og det blev foreslået at der blev lavet en tråd hvor det kunne diskuteres hvordan man bedst lavede et sted på forum som er mere vedkommende end de andre support-fora.

Hvis vi skal have gang i denne kategori - hvilket jeg ville mene var kanon, hvis vi kunne, hvad skulle vi så gøre? Det jeg er ude efter, er et sted som bærer mere præg af almen snak - frimodig snak, som jeg tror kunne være godt til at udvide og forbedre vores community.

Alle forslag, idéer og tanker modtages ydmygt!

Det vil aldrig komme til at virke når man ikke er velkommen til at tale frit og sige sin mening uden af blive modereret oeller få slettet sine posts
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af eitreach »

soundpartner skrev:
eitreach skrev:Ja, nu var det oppe på IRC-møde idag, og det blev foreslået at der blev lavet en tråd hvor det kunne diskuteres hvordan man bedst lavede et sted på forum som er mere vedkommende end de andre support-fora.

Hvis vi skal have gang i denne kategori - hvilket jeg ville mene var kanon, hvis vi kunne, hvad skulle vi så gøre? Det jeg er ude efter, er et sted som bærer mere præg af almen snak - frimodig snak, som jeg tror kunne være godt til at udvide og forbedre vores community.

Alle forslag, idéer og tanker modtages ydmygt!

Det vil aldrig komme til at virke når man ikke er velkommen til at tale frit og sige sin mening uden af blive modereret oeller få slettet sine posts


Drop det nu. Du har som bruger af forum accepteret at skrive dine indlæg under Code of Conduct - og den er ikke længere.

Videre.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Pihl »

Der er ikke nogen særlig restriktion på HVAD du siger. Kun HVORDAN du siger det.Og dét er hvad du er blevet påtalt for.

Hvis du ikke er tilfreds med politikken, så må du gerne tage den med mig i PB, og er det et større generelt problem, så lad os tage den på mailinglisten, så vi får en bred diskussion om linjen der lægges.
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Artificial Intelligence »

Måske lukke "Hvis dit Skrivebord" og starte en ny op med et regelsæt.

1. Image (billedet) må ikke være større end 800x600 (link or thumbnail helst)
2. Det skal være børne venligt/arbejdsplads venligt
3. Tema oplysninger (details) påkrævet
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af eitreach »

Come on.. Fire indlæg? Der må da være noget folket vil have. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Jeg »

Korrespondanceskak?
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Don S »

Som nævnt på mødet, så ville det måske være en idé, at have en form for månedligt tema (stickyfied tråd), når der kommer lidt mere aktivitet. Noget i stil med Monty Python-snak, jule-talk eller andre (delvist) upolitiske emner, der rammer en bred brugerskare.
Billede

Billede Billede
utopia
Indlæg: 174
Tilmeldt: 25. jan 2008, 13:14
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af utopia »

Mere af den type skriveborde som neglesaks.
http://haxor.dk/u/gfx/negledesk.jpg
Den nye "vis skrivebord" bliver hurtig en kedelig gentagelse. Som når en populær film kommer som 2er og 3er.
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Casper Hansen »

utopia skrev:Mere af den type skriveborde som neglesaks.
http://haxor.dk/u/gfx/negledesk.jpg
Den nye "vis skrivebord" bliver hurtig en kedelig gentagelse. Som når en populær film kommer som 2er og 3er.


Vi burde lave en tråd, hvor vi poster vores rigtige desktop.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af eitreach »

Casper Hansen skrev:
utopia skrev:Mere af den type skriveborde som neglesaks.
http://haxor.dk/u/gfx/negledesk.jpg
Den nye "vis skrivebord" bliver hurtig en kedelig gentagelse. Som når en populær film kommer som 2er og 3er.


Vi burde lave en tråd, hvor vi poster vores rigtige desktop.


Nu er jeg jo ikke den eneste som må oprette oplæg her. 8)

Jeg håber at vi kan nå et stadie, hvor hvis jeg er væk en uge, at der så vil være en masse gode indlæg og oplæg at vende tilbage til, uden at jeg behøver godkende noget af det. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Casper Hansen »

eitreach skrev:
Nu er jeg jo ikke den eneste som må oprette oplæg her. 8)

Jeg håber at vi kan nå et stadie, hvor hvis jeg er væk en uge, at der så vil være en masse gode indlæg og oplæg at vende tilbage til, uden at jeg behøver godkende noget af det. :)


Så må jeg lave tråden:D
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af andsen »

For lige at komme med et bump, så kan og skal Offtopic betragtes, som værende frikvarteret (ja, nu går jeg jo i gymnasiet :wink: ), hvor snakken går på alt andet end det stedet handler om - i vores tilfælde Ubuntu.
Idéen om en månedlig sticky med dagligdags, upolitiske emner, synes jeg, er en super idé. Jeg skal endda gerne tage ansvaret for broadcastingen :) I øjeblikket skriver jeg dog studieretningsprojekt, så min aktivitet her på forum er begrænset, men jeg skal gerne gå i gang i det nye år :)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af Casper Hansen »

andsen skrev:I øjeblikket skriver jeg dog studieretningsprojekt, så min aktivitet her på forum er begrænset, men jeg skal gerne gå i gang i det nye år :)


SRP FTW!
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Vi skal have sparket gang i Offtopic!

Indlæg af snigepige »

Man kan måske køre et IRL-rum hvor man kunne aftale at mødes over en kaffe eller whatever ind imellem hvis man sidder med en weekend på hånden man ikke ved hvad man skal stille op med? Jo bedre man kender hinanden jo mere gang kommer der vel i forum?

(Yep, jeg er en tøs hehe - bløde værdier og alt det der)

Er inde på et andet forum - godt nok om noget helt andet - hver måned er der en fotokonkurrence med en symbolsk præmie: Den der vinder sidste måneds konkurrence bestemmer hvad den næste måneds emne skal være og nominerer så seks af de andres billeder. Så stemmes der i en uge og den nye vinder tager over osv etc. Så vinder ingen to mdr i træk og man stemmer selvf ikke på sig selv - det er meget hyggeligt. Måske behøver det ikke hver mdr være en fotokonkurrence, det kan jo også være 'lav en julegif' eller whatever....

Hmmm to forslag i hvert fald 8)
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige