Måske skal den have en egen how-to i forhold til mobilt bredbånd?
jeg har prøvet forskellige løsninger uden at det har fungeret, men i dag opdaget jeg en metode som var så enkel, at jeg blev usikker på om det kunne være korrekt.
1.jeg gik op i netverksikonet>VPN-forbindelser>konfigurer VPN 2.Fanebladet Mobile Broadband 3.Tilføj ny 4.Det var 4 stk mulige udbydere at vælge, så jeg valgte TDC og kaldte den 3 mobil når jeg fik muligheden til det. 5. Efter den var oprettet gik jeg ind og redigerede den 6.number:*99# APN: bredband.tre.dk (der stod internet som standard) pin: (min kode) 7. satte et kryds i automatisk 8. Lukket ned 9. Så kunne jeg gå på nettet med min 3 mobile bredband
Jeg bruger ubuntu 8.10.
nettet bliver aktiveret ved at plugge ind usb-stikket, vente lidt til pc genkender stikket, starte den ved at aktivere netværkikonet og derefter gik den på nettet uden problem. Det virker som om den skal søge efter forbindelsen to gange men siden den står på automatisk er ikke det noget problem.
Det er lykkedes mig at komme på nettet vha. min S//E C702i som jeg har med 3's surf pakke. Det kræver dog kabel. Jeg bruger ikke indstillingerne for "mobile broadband" i ubuntu, da jeg har skrevet dem ind i mobilen.
Når jeg kører Windows kan jeg gå på nettet over bluetooth, og slippe for kabel, Er der nogle af jer som har haft succes med dette i ubuntu??
Jeg snakkede med Frank Damgård vedrørende Huawei E1752 og han sagde jeg bare skulle stikke min dongle i usb'en vente lidt og når den bad om pinkoden, så skrive koden og gå op og finde de to pile op og ned. herefter kikke lidt på hvad der skete og hos mig vælge telenor standard
Det gjorde jeg hvorefter min UBUNTU 10.10 havde kontakt. Det var lige ud af landevejen, så hvorfor Telenor IKKE vil yde service er mig en gåde?? Nu har jeg skrevet en lang mail til ledelsen, så må de oppe sig lidt.