Link til dr1-live starter Totem ønsker VLC

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
AsgerRH
IRC nickname: AsgerRH

Link til dr1-live starter Totem ønsker VLC

Indlæg af AsgerRH »

Håber I kan hjælpe mig med et lille problem ... jeg har dannet en genvej på skrivebordet som henviser til dr1 (rtsp://streamer-01.dr.nordija.dk/dr1high). Når genvejen startes åbnes Totem (som jeg iøvrigt ikke kan få til at virker i forhold til DR). Jeg ønsker at VLC mediaplayer åbens i stedet ,men kan ikke finde nogen steder at indskrive dette. Under "indstillinger" er der et menupunkt "Foretrukne programmer" - men heller ikke her kan jeg se nogen mulighed for at vælge programmer til og fra.
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Link til dr1-live starter Totem ønsker VLC

Indlæg af eitreach »

Der er et direkte VLC-link under beta-sektionen - jeg fandt den tidligere idag. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
AsgerRH
IRC nickname: AsgerRH

Indlæg af AsgerRH »

Ja den virker fint... men jeg tænkte, at det ville være smart hvis linket kunne ligge på skrivebordet således, at jeg ikke først skal åbne firefox....hvis url'en (rtsp://streamer-01.dr.nordija.dk/dr1high) ligger i en oprettet genvej på selve skrivebordet, starter Totem. Spørgsmålet er hvordan man får systemet til at forstå, at det er VLC der skal eksekveres?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

hvis du gennemgår vlc guiden viewtopic.php?f=11&t=4101 kan du nemt lave det som du beskriver, ellers skriv igen for jeg har lavet det som du beskriver (men som icon i panelet).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing