Hej
har lige opdateret ubuntu 8.04 - 8.10
Har et irriterende problem ktorrent vil ikke ligge sige i panel når jeg lukker for programmet så lukker den istedet for under opsætningen - indstil ktorrent har jeg sat hak i system tray icon .....men den vil ikke makke ret
Hvade ingen problemmer inden opdatering
Hjælp alle gode råd er velkommen
Ktorrent vil ikke ligge sig i panelen
-
Ktorrent vil ikke ligge sig i panelen
Ubuntu sparker røv ....
-
- Geografisk sted: Køge
Re: Ktorrent vil ikke ligge sig i panelen
Hvis jeg forstår det ret; Du vil have Ktorrent til at minimere, når du lukker ktorrent med "Close Window"?
-
nemlig og det har den kun inden opdateringen
Skal lige tilføje jeg prøvede at slette den via synaptic og fjernede den den ved "markere til fuldstændig fjernelse" men det har ikke hjulpet
også ligeledes med "markere til geninstallation" det virkede heller ikke
Skal lige tilføje jeg prøvede at slette den via synaptic og fjernede den den ved "markere til fuldstændig fjernelse" men det har ikke hjulpet
også ligeledes med "markere til geninstallation" det virkede heller ikke
Ubuntu sparker røv ....
-
Hvorfor trykker du ikke bare på minimer knappen istedet for close knappen? Hvis du trykker på close kanppen kan du få den til at være i system/notify-tray. Det er da mere logisk.
-
ok prøver lige at forklare igen, tror ikke jeg fik forklaret det ordentligt første gang.
Altså klikker man på close knappen og man har sat hak i " vis status ikon" skal ktorrent ligge sig nede ved siden af klokken og ikke på panelet og problemmet er at ktorrent lukker når jeg klikker på close knappen den skal den vise ved siden af uret og ikke ligge sig på panelet
Altså klikker man på close knappen og man har sat hak i " vis status ikon" skal ktorrent ligge sig nede ved siden af klokken og ikke på panelet og problemmet er at ktorrent lukker når jeg klikker på close knappen den skal den vise ved siden af uret og ikke ligge sig på panelet
Ubuntu sparker røv ....
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
wappa skrev:ok prøver lige at forklare igen, tror ikke jeg fik forklaret det ordentligt første gang.
Når man trykker på close så skal programmet lukke!!!
når man vil minimere programmet så skl man trykke på minimer.
sorry men det er min holdning. ellers så forsvinder muligheden jo for at lukke programmet.
Jeg må være ærlig og sige at jeg virkelig ikke forstår dit problem. du vil afslutte programmet på LUK, men programmet må ikke lukke og afslutte selv om det er det du beder det om
-
enig men når det virker med at ktorrent lukker ned ved siden af uret ved at klikke på close knappen og kan arbejde fra uret som jeg har fået den til i 8.04 så burde den også kunne gøre i 8.10.
under indstillinger på ktorrent kan man nemlig vælge at programmet skal ligge sig i system trayj og på den måde lukker programmet ikke. Og ktorrent kan forsætte med at download videre med det den er igang med og derfor er close knappen egentlig sat ud af funktion og kan lukkes ved at højre klikke nede ved uret og lukke programmet derfra
under indstillinger på ktorrent kan man nemlig vælge at programmet skal ligge sig i system trayj og på den måde lukker programmet ikke. Og ktorrent kan forsætte med at download videre med det den er igang med og derfor er close knappen egentlig sat ud af funktion og kan lukkes ved at højre klikke nede ved uret og lukke programmet derfra
Ubuntu sparker røv ....
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
soundpartner skrev:Jeg må være ærlig og sige at jeg virkelig ikke forstår dit problem. du vil afslutte programmet på LUK, men programmet må ikke lukke og afslutte selv om det er det du beder det om
jeg forstår det så bedre for det er også sådan jeg har indstillet Deluge, som standart hvis man trykker på "Minimer" minimeres deluge til panelet og "Luk" lukker det helt ned, dette har jeg ændret så Deluge lukker ned til system tray og så den arbejder videre (præcist som wappa også ønsker det).
@wappa
i mangel på andre løsninger, prøv om du kan venstreklikke på ktorrent´s icon i panelet for at minimere, men det er selvfølgeligt ikke den optimale løsning.
du skriver i et tideligere indlæg at du har prøvet at geninstallere, jeg ved ikke om det er tilfælde med ktorrent, men på mange andre programmer kommer der skjulte filer i din hjemmemappe (disse vises ved at trykke "Ctrl+h"), hvis du kan finde en mappe der hedder ktorrent skal den slettes manuelt ved en geninstallering, ellers husker ubuntu dine tideligere indstillinger.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Jeg er forvirret
ok, som jeg har ktorrent i KDE, har jeg sat den til;
Tryk på "Close Window" (X'et oppe i højre hjørne af ktorrent window) så placere den sig i "System Tray" som et "ikon" (den er ved siden af uret i "default" i Kubuntu). Derved kan jeg styrer og/eller afslutte ktorrent
Tryk på "Minimize Window" placere ktorrent "usyndeligt" på "Task Manager".
Kan din ikke gøre disse?
A.I. segfault error.....debugging....
ok, som jeg har ktorrent i KDE, har jeg sat den til;
Tryk på "Close Window" (X'et oppe i højre hjørne af ktorrent window) så placere den sig i "System Tray" som et "ikon" (den er ved siden af uret i "default" i Kubuntu). Derved kan jeg styrer og/eller afslutte ktorrent
Tryk på "Minimize Window" placere ktorrent "usyndeligt" på "Task Manager".
Kan din ikke gøre disse?
A.I. segfault error.....debugging....
-
nej Artificial Intelligence ikke efter jeg har opdateret til 8.10 det ville den bare ikke.
For at gøre historien kort har jeg lagt min backup ind igen og kører med 8.04 igen og det hele kører som det skal .
Men takker for jeres venlighed og vender tilbage en anden gang når jeg mangler hjælp igen.
For at gøre historien kort har jeg lagt min backup ind igen og kører med 8.04 igen og det hele kører som det skal .
Men takker for jeres venlighed og vender tilbage en anden gang når jeg mangler hjælp igen.
Ubuntu sparker røv ....