ændring af det basale afspilningsformat til 24bit/192khz lyd

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Lakrizzen

ændring af det basale afspilningsformat til 24bit/192khz lyd

Indlæg af Lakrizzen »

hejsa .... jeg bruger min bærbare til at lytte til en del musik på og har opdaget at ved at konvertere de normale wav filer til 24bit/192khz FLAC lyder det meget bedre .... DAC'en på mit lydkort er åbenbart god nok til det ( 96khz er næsten lige så godt ) ..... så det jeg vil frem til er om det kan lade sig gøre at ændre indstillingerne i Rhythmbox / Gstreamer således at overførslen til lydkortet bliver 24/192 hvergang .... og ja jeg er klar over at det sluger CPUkræfter .... men det er en dualCPU så det bør ikke betyde alverden

Håber der er nogen med indsigten til det eller en henvisning til andre der kender systemet nok :D
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: ændring af det basale afspilningsformat til 24bit/192khz lyd

Indlæg af soundpartner »

Lakrizzen skrev:hejsa .... jeg bruger min bærbare til at lytte til en del musik på og har opdaget at ved at konvertere de normale wav filer til 24bit/192khz FLAC lyder det meget bedre .... DAC'en på mit lydkort er åbenbart god nok til det ( 96khz er næsten lige så godt ) ..... så det jeg vil frem til er om det kan lade sig gøre at ændre indstillingerne i Rhythmbox / Gstreamer således at overførslen til lydkortet bliver 24/192 hvergang .... og ja jeg er klar over at det sluger CPUkræfter .... men det er en dualCPU så det bør ikke betyde alverden

Håber der er nogen med indsigten til det eller en henvisning til andre der kender systemet nok :D

Jeg er ret sikker på at der er noget du har misforstået... der er IKKE tale om 24 bit 192 kkz. samplerate
Hvor om alting er så er det noget som kræver at dine filer er lavet i pågældende opløsning
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede