Hej
Jeg har noget af et underligt problem. Til en pc med harddiskskuffe har jeg en disk med Kubunto installeret, og på den kan jeg komme op på en opløsning på 1280x1024. På en anden disk har jeg Ubuntu 8.04 installeret og på den kan jeg hvis jeg ikke går ind i administration-Hardware Drivers max få 800x600. Hvis jeg aktiverer Hardware Drivers kan jeg max få 640x480. Grafikkortet er et Nvidia Geforce3 TI 200. Er der nogen der har en løsning på dette problem?
Mvh. Kaj
Nok engang skærmopløsning
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland
Re: Nok engang skærmopløsning
måske... du kan prøve at gå i terminalen og skrive
klik fanen "x server display configuration", ændre "resolution" til det ønskede og vælg "save to x configuration file".
Kode: Vælg alt
gksu nvidia-settings
klik fanen "x server display configuration", ændre "resolution" til det ønskede og vælg "save to x configuration file".
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
-
Hej
Jeg har været inde på nvidia-settings og set at det rigtige grafikkort står der men jeg kan stadig ikke få en højere opløsning. Lige nu sidder jeg og laver dette indlæg med Kubuntu på den samme maskine og der er ingen problemer med opløsningen og det er med nøjagtig den samme hardware. Mærkeligt.
Mvh. Kaj
Jeg har været inde på nvidia-settings og set at det rigtige grafikkort står der men jeg kan stadig ikke få en højere opløsning. Lige nu sidder jeg og laver dette indlæg med Kubuntu på den samme maskine og der er ingen problemer med opløsningen og det er med nøjagtig den samme hardware. Mærkeligt.
Mvh. Kaj
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland
prøvede du at:
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
-
Hej
Ja jeg har været inde i configurationen, men jeg kan ikke ændre til nogen højere opløsning, kun til en lavere.
Mvh Kaj
Ja jeg har været inde i configurationen, men jeg kan ikke ændre til nogen højere opløsning, kun til en lavere.
Mvh Kaj